Alonso: F1 by se v otázce změn pravidel mohla učit od fotbalu

Zatímco Španěl vnímá, že změna je potřeba, je podle něj důležité nereagovat zbrkle.
Alonso: F1 by se v otázce změn pravidel mohla učit od fotbalu

Formule 1 by se v otázce zavádění změn pravidel mohla poučit na příkladu fotbalu, takový je názor dvojnásobného mistra světa Fernanda Alonsa.

Španělský závodník na jednu stranu přiznává, že se mu nelíbí, jak současná F1 vypadá, podotýká však, že je důležité nereagovat na danou situaci zbrkle. Často se přitom F1 chytí nostalgického syndromu a její představitelé mají pocit, že v minulosti bylo vše lepší.

„Je to problém. Někdy chceme zlepšovat věci, které už dobré jsou,“ řekl Alonso. „Vezměte si fotbal, kolik zápasů skončí za stavu 0-0? Jsou velice nudné, ale nemění se kvůli tomu pokutové území, nemáte dva brankáře, nebo žádného brankáře. Nemění se to každý týden. Je to přece sport.

Myslím, že jsme měli fantastickou éru desetiválců, osmiválců a někdy se musela zlepšit bezpečnost a přišly nějaké změny, které ji zlepšily. Ale zdá se, že pořád sníme o tom, jaké to bylo před pár lety.“

Klepněte pro větší obrázek

Současná éra však tolik zajímavá není

Alonso na druhou stranu poznamenal, že současná formule 1 skutečně není tolik atraktivní jako závodění, které v ní zažil v minulé dekádě.

„Stále miluji ta auta, stále miluji ten sport a stále si užívám, že tu jsem. Ale upřímně, je také pravda, že v posledních několika letech to vzrušení, ta show, je to trošku slabší s těmito turbomotory,“ řekl.

„Počínaje hlukem, časy na kolo, šetření paliva, šetření pneumatik. Myslím, že není tak vzrušující řídit tahle auta.

Stále nejsou tak výkonná nebo tak vzrušující jako auta s desetiválci z let 2004, 2003. Pamatuji, jak jsme jezdili na první testy a já byl po šedesáti, sedmdesáti kolech velmi vyčerpaný. I v noci mi hlava tancovala, protože jsem měl tolik namožený krk. Nemohl jsem spát vodorovně. Teď jedete na první testy a najedete 160 kol.

Také některé změny pravidel, některé politické změny, ty nepomohly. Sport obecně a také my jezdci vnímáme, že věci nejsou dost konzistentní. Stejné je to s rádiovou komunikací, chvíli je zakázaná, pak napůl, pak nic, pak zpátky k původnímu. A stejné je to se vším ostatním, vypadá to, že jsme chyceni ve smyčce. Je to pro všechny trochu matoucí.“

Foto: Getty Images / Lars Baron, Clive Rose

Další článek: F1 není pro Lamborghini prioritou, tvrdí Domenicali

10:10 | Formule E chystá první noční závod... pojede se jak jinak než v Saúdské Arábii. Pojede se na konci února, místní slibují energeticky méně náročné LED osvětlení. Elektrická energie bude z obnovitelných zdrojů.
19. listopadu | Alfa Romeo nasadí do testů po sezóně Illota. Ferrari Fuoca a Shwartzmana.
18. listopadu | Roman Staněk je aktivní na Instagramu (odkaz) a nově také na Youtube: odkaz

GP Bahrajnu 2020

Pátek 27. listopadu 2020
1. trénink 12.00–13.30
2. trénink 16.00–17.30
Sobota 28. listopadu 2020
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 29. listopadu 2020
Závod 15.10