Alonso: F1 bude čelit „obrovskému problému do budoucna“, pokud sportovní komisaři nezruší penalizaci

Sportovní komisaři budou v noci na zítřek řešit odvolání Alpine vůči penalizaci, kterou Alonso dostal v Austinu.
Foto: Getty Images / Chris Graythen
Alonso: F1 bude čelit „obrovskému problému do budoucna“, pokud sportovní komisaři nezruší penalizaci | Foto: Getty Images / Chris Graythen

Fernando Alonso měl v Austinu po restartu závodu kolizi s budoucím týmovým kolegou Lancem Strollem. Pro Kanaďana závod skončil a do Mexika si přivezl penalizaci třech míst. Alonso v závodě pokračoval, ale jeho vůz byl poškozený a v průběhu závodu mu upadlo zrcátko. Za to pak dostal penalizaci 30 sekund a propadl se ze sedmého na patnácté místo.

„V neděli to pro mě byla horská dráha emocí,“ řekl Alonso na dnešní tiskové konferenci FIA. „Začínali jsme vzadu, pak jsme byli někde na šesté místě, měli jsme nehodu, znovu poslední a pak jsme skončili sedmí. A pak večer zase mimo body. Celý den to bylo nahoru a dolů. A teď tohle, počkejme a uvidíme.“

Alonso uvedl, že je „velmi optimistický, že udržíme sedmé místo“ a ocenil otevřenost, s jakou FIA přistupuje ke sporným bodům od té doby, co je v jejím čele nový prezident.

„FIA k nám byla tento rok velmi transparentní. Myslím, že nové vedení v čele s Muhammadem dělá věci trochu jinak než v minulosti. Plně věřím tomu, jak se rozhodnou.“

„Myslím, že je několik věcí, které jsou zcela jasné a které byly z jejich strany chybné. Jak jsem řekl, jsem si velmi jistý, že v Austinu budeme opět na sedmém místě. Pokud na konci nebudu sedmý, určitě vysvětlí proč a bude to jasné. Jsem v klidu.“

Alpine naznačil, že protestuje proti tomu, že Haas podal protest pozdě. Podle Alonsa jde ale také o něco jiného. 

„FIA mi neukazovala černo-oranžovou vlajku, takže si mysleli, že auto je bezpečné k tomu, aby mohlo pokračovat v jízdě. Vůz prošel parc fermé, prošel všemi technickými přejímkami. A pak protest dorazil příliš pozdě. Myslím si tedy, že není pochyb o tom, že to nebylo správné rozhodnutí.“

Alonso varoval, že pokud bude rozhodnutí potvrzeno, povede to k tomu, že mnohem více jezdců bude muset odstoupit ze závodu nebo v boxech kvůli poškození.

„Pokud je toto správné rozhodnutí, otevře to obrovský problém pro budoucnost ve formuli 1. Myslím, že 50, 60, 70 % vozů bude muset odstoupit ze závodu, když budou mít aerodynamické zařízení, které není správně opraveno, protože to bude nebezpečné auto.“

Haas podle Alpine podal protest pozdě, což je podle Alonsa druhý problém. „Pokud je protest o 20 minut později v pořádku, je v pořádku protestovat o měsíc pozdě? Je jedna hodina příliš pozdě? Je 10 let příliš pozdě? Kdy je to příliš pozdě? Myslím, že si tohle nemůžeme dovolit.“

„Jak jsem řekl, toto je velmi důležitý den pro náš sport. Sedmé místo mě nezajímá, nebojuji o mistrovství světa, ale pokud to to tak půjde dál, můžeme otevřít Pandořinu skříňku.“

Další článek: Týmy Red Bull a Aston Martin podle Autosportu uzavřely s FIA dohodu o vině a trestu

Témata článku: , ,

Aktuality

15:15 | Za méně než 48 hodin bude mít prezentaci Red Bull. Spekuluje se, že bude oznámena spolupráce s Fordem. Měla by však být výrazně volnější, než bylo ve hře s Porsche. 
10:14 | Daniil Kvjat bude ve WEC jezdit za tým Prema. 
31. ledna | Haas chystá na 11. února filmovací den. Na něm uvidíme skutečný vůz (tedy pokud uveřejní nějaké záběry a fotografie). 
31. ledna | Nový vůz Ferrari uvidíme 14. února. Nyní už známe také čas – 11:25.