Ferrari zaznamenalo v sobotu první vážnější technické potíže se svým F150. Fernanda Alonsa nejdříve zastavila na trati chyba v elektronice. V garáži ho pak na několik hodin zdržel další mechanický problém.
Alonso si z toho ale moc nedělal. „Jeden z mechaniků
mi říkal, že když se nám v Barceloně daří, nikdy pak na konci roku
nevyhrajeme šampionát. Zatímco, když máme problémy, je to úplně jiné. Tak snad
to bude ten případ,“ poznamenal.
F150 zatím vykazovalo ukázkovou spolehlivost. Začátkem února
ve Valencii sice vzplálo Felipemu Massovi, ale to prý jen kvůli selhání
lidského faktoru.
Přestože si Španěl kvůli problémům tentokrát neodkroužil
svou obvyklou stovku kol, povědomí o vlastnostech nových pneumatik už za celou
dobu testování má.
„Opotřebení je podobné, jako bylo ve Valencii a Jerezu.
Pokud bychom měli závodit zítra na okruhu v Barceloně, potřebovali bychom
tři i čtyři zastávky. Pneumatiky budou určitě klíčové pro předjíždění. Až
narazíte na někoho, kdo má čerstvé, anebo už odepsané pneumatiky, výkonnostní
rozdíl bude obrovský. To bude pro předjíždění důležitější než KERS a pohyblivé
křídlo,“ popsal Alonso.
Mezi jednotlivými auty podle něj pokračuje převaha úřadujících
mistrů světa. „Pořád si myslím, že nejsilnější auto má Red Bull, ale jsou tu
minimálně ještě čtyři týmy, které můžou bojovat o vítězství – my, McLaren,
Mercedes a Renault. Z testů je vždycky těžké číst – stačí vézt o deset
kilo paliva víc nebo míň, mít různě opotřebené pneumatiky, a už to dělá rozdíl
i v řádu sekund,“ řekl.
Po testech Alonso urychleně odjel do italského San Rema, kde
má jeho manželka Raquel večer televizní vystoupení. Zítra a v pondělí bude ve
ferrari testovat Felipe Massa.