Alonso chtěl uvolnit místo a pomoci Massovi k pódiu, vše zhatila penalizace

Ferrari mělo v plánu odvděčit se Felipemu Massovi za jeho oddanou práci pro tým umístěním na stupních vítězů v domácí GP, o tuto možnost však Brazilce připravila penalizace, podle něj nespravedlivá.
Alonso chtěl uvolnit místo a pomoci Massovi k pódiu, vše zhatila penalizace

8 let, 139 odjetých závodů, 779 získaných bodů, 15 pole position, 11 vítězství a k tomu dalších 23 pódiových umístění – takové jsou statistiky Massovy kariéry coby závodního pilota Ferrari, počínaje příštím rokem bude rodák ze Sao Paula hájit barvy Williamsu.

A protože za těch osm let toho obě strany společně zažily opravdu mnoho, toužili se Italové se svým jezdcem v Brazílii rozloučit nějakým hezkým výsledkem. To se jim však nakonec nepodařilo. Massa se sice po skvělém startu pohyboval na hranici první pětky, a dokonce i pomýšlel na stupně vítězů, veškeré naděje ale zhatil trest, který mu krátce před polovinou závodu udělili sportovní komisaři. Těm se nelíbilo, že Brazilec opakovaně přejížděl čáru značící vjezd do boxové uličky.

“Byla to opravdu škoda. (Až do té doby) jsem měl skvělý závod,“ nechal se slyšet Massa. “A pak jsem najednou dostal penalizaci průjezdu boxy za to, že jsem přejel čáru na hlavní rovince.“

Ta byla podle jeho slov poněkud nespravedlivá: “Nic špatného jsem neudělal. Nepředjel jsem žádný vůz mimo trať, nikoho jsem nezdržel. Byla to opravdu škoda. Tihle kluci (sportovní komisaři) si myslí, že mají všechnu moc a že můžou dělat, co se jim zachce. Je to škoda kvůli nim, ne kvůli mně. Každý to viděl. Jsem si jistý, že jsem nebyl jediným vozem, který to udělal.“

“Myslím si, že to bylo celkem nepřijatelné, abych byl upřímný. Jsem si jistý, že jsem nebyl jediným vozem, který přejel tu čáru, zato jsem byl jediným vozem, který kvůli tomu dostal penalizaci průjezdu boxy.“

Po závodě Massa dále podotkl, že až do onoho trestu byly jeho šance na dokončení na stupních vítězů vcelku reálné. Týmový kolega Fernando Alonso totiž souhlasil, že pokud bude mít Brazilec dostatečnou rychlost, nebude mu v cestě na pódium nikterak bránit a pustí jej před sebe.  

“Můj závod se vyvíjel tak, že jsem mohl skončit na čtvrtém místě, možná i na třetím. Fernando by se možná stáhl a nechal mě předjet.“

Na dotaz Autosportu, na čem přesně se mezi sebou Massa s Alonsem dohodli, Brazilec odpověděl: “Abych byl upřímný, neměli jsme žádnou dohodu, ale řekl mi: ‘jakmile se ocitneš za mnou, nechám tě předjet.‘“

Místo útoku na stupně vítězů se však musel Brazilec nakonec spokojit se sedmou pozicí. “Výsledek závodu mohl být daleko lepší, než jaký byl, stále to ale bylo velmi emocionální. Teď jsem samozřejmě šťastnější než v závodě, protože to byl můj poslední závod ve voze Ferrari. Budu si muset navyknout na jinou barvu, ale také musím poděkovat všem, se kterými jsem pracoval, všem, kteří mi dali příležitost závodit pro Ferrari,“ řekl na rozloučenou.

Svého zástupce na pódiu však Scuderie přeci jen měla, byl jím Fernando Alonso. Španěl předvedl další ze svých skvělých výkonů a po zásluze si dojel pro třetí místo v cíli. Na zisk druhé příčky v Poháru konstruktérů to nicméně Ferrari nestačilo. “Pódium je tím nejlepším způsobem, jak zakončit tuto dlouhou sezonu, a dojet za oběma red bully chutná skoro jako vítězství. Je opravdová škoda, že tolik očekávaný déšť nakonec nepřišel, protože na mokru bychom byli rozhodně konkurenceschopnější,“ usoudil.

“I když s tímto výsledkem nemůžeme být úplně spokojení, protože naším cílem je pokaždé vyhrávat, budu se na tuto sezonu dívat pozitivně: získali jsme vítězství a pódiová umístění, stejně tak i druhé místo v Poháru jezdců, a toto jsou čísla, na která můžeme být hrdí jak já, tak Felipe.“

A pro svého parťáka měl Španěl pouze slova chvály: “Byl fantastickým týmovým kolegou, a i když se budeme dále v paddocku vídat, bude mi scházet vztah, který jsme mezi sebou měli. Přeji mu do budoucna jen to nejlepší.“       

   

Další článek: Caterham pomohl Marussii k zisku desátého místa

16. září | V Turecku prodali během šesti hodin 40 tisíc lístků ze 100 tisíc plánovaných. Není divu, lístek stojí 30 tureckých lir (cca 90 Kč).
16. září | Hamilton měl při restartu problém s brzdami, ze kterých se kouřilo a dokonce vyšlehl plamen. Tým uvedl, že to bylo způsobené nižším chlazením brzd kvůli profilu okruhu.

24 hodin Le Mans

Čtvrtek 17. září 2020
1. trénink 10.00–13.00
2. trénink 14.00–17.00 (ES2)
Kvalifikace 17.15–18.00 (ES2)
3. tréninik 20.00–00.00 (ES1)
Pátek 18. září 2020
4. trénink 10.00–11.00 (ES1)
Hyperpole 11.30–12.00 (ES1)
Sobota 19. září 2020
Warm-up 10.30-10:45 (ES1)
Start závodu 14.30 (ES1)