Alonso chce s Ferrari prodloužit, Allison pracuje na zcela novém voze

James Allison říká, že vůz pro příští rok bude zcela odlišné od toho letošního a to ve všech směrech.
Alonso chce s Ferrari prodloužit, Allison pracuje na zcela novém voze

„Za našimi soupeři z Mercedesu zaostáváme zejména ve výkonu, ale také v oblasti aerodynamického přítlaku. Je těžké rozdělit vinu v procentech, protože konkurenceschopné není auto jako celek,“ říká Allison pro oficiální stránku Ferrari.

„Musíme pracovat na každém aspektu, není to jen otázkou motoru nebo aerodynamiky, ale také zavěšení a systémů. Každý díl vozu musí být vylepšen, aby mohl být příští rok konkurenceschopnějším.“

„Udělali jsme většinu klíčových rozhodnutí, které se týkají konstrukce, a zvolili jsme cestu, po níž v příštích měsících v oblasti výkonnosti půjdeme. Na začátku projektu jsme rozhodli, na kterých oblastech je nutné pracovat, aby byly konkurenceschopné.“

Alonso je frustrován, výkonnostní klauzuli ve smlouvě nemá

Alonso je frustrován, výkonnostní klauzuli ve smlouvě nemá

Podle Allisona patří do výkonnostního balíku také kvalitní jezdci, proto je rád, že má Ferrari Alonsa. „Tým jako Ferrari měl vždy mistry Alonsova kalibru a vždy to bude cílem týmu. Mít někoho takového je velká výhoda, protože jeho schopnosti jsou nezpochybnitelné. Kromě toho dobře pozná továrnu, takže je to jednodušší.“

Alonso se pro stránky Ferrari nechal slyšet, že se pracuje na jeho nové smlouvě. Zároveň upozorňuje, že ta současná končí až za dva roky. 

Rodák z Ovieda také říká, že může jezdit v F1 ještě velmi dlouho. „Mám jen 33 a ještě před pěti lety začínali jezdci v F1 ve věku 26 nebo 27. Skutečnost, že jsem začal v devatenácti, ze mě dělá někoho velmi starého, ale s ohledem na můj skutečný věk mám před sebou ještě spoustu sezón. Mohu jich mít i deset. Michael Schumacher skončil ve 43, Perdo de la Rosa je každý den na simulátoru a má 43, takže to není otázkou věku.“

Podle Alonsa jde jen o to, zda vás to baví. Španěl připouští, že zrovna letos je to poněkud těžší. „Letos to není až taková zábava, protože auta jsou o něco pomalější. Potřebujeme adrenalin a doufáme, že se sport vrátí směrem k extrémnějším výkonům a formule 1 bude skutečně vrcholová.“

Diskuze (55) Další článek: Massa: Bottas může být mistrem světa
18. října | Fernando Alonso zdá se pojede v USA se designem helmy, kterým chce podpořit sopečnou erupcí zasažený ostrov La Palma. Více uveřejní ve čtvrtek.
18. října | Bývalý šéf motorářů Renaultu Remi Taffin našel novou práci. Bude technickým ředitelem společnosti ORECA, který působí ve vytrvalostních závodech.
17. října | Kimi Räikkönen dnes slaví 42. narozeniny.

GP USA 2021

Pátek 22. října 2021
1. trénink 18.30–19.30
2. trénink 22.00–23.00
Sobota 23. října 2021
3. trénink 20.00–21.00
Kvalifikace 23.00–00.00
Neděle 24. října 2021
Závod 21.00