Alonso možná trochu překvapivě bojoval ve Spa o postup do třetí části kvalifikace. Nakonec ho ale v rychlém kole zradil motor.
Mezi 11. a 12. zatáčkou nedostal Alonso od své pohonné jednotky žádný dodatečný výkon. Podle Hondy nešlo o technickou závodu na samotném hardware.
Pohonná jednotka se domnívala, že se Alonso nachází v jiné části okruhu, než ve skutečnosti byl.
Algoritmus reaguje na sešlápnutí plynového pedálu. Díky tomu dokáže rozpoznat, kde se vůz momentálně nachází. Když tedy jezdec pustí nohu z plynu, systém to vyhodnotí jako průjezd zatáčkou.
V zatáčce Pouhoun jel ale Alonso v Q2 poprvé na plný plyn, což Hondu v útrobách jeho vozu zmátlo. Nevyhodnotila, že Alonso už zatáčkou projel.
Hasegawa po kvalifikaci řekl, že se Honda bude muset postarat o to, aby se situace neopakovala.
Foto: Getty Images / Dan Mullan