Alonso by zítra potřeboval sucho, jinak žádná kouzla nebudou

Scuderia Ferrari se na mokré vozovce v dnešní kvalifikaci vysloveně trápila. Déšť v zítřejším závodě by pro ni mohl znamenat citelnou ránu. AKTUALIZOVÁNO
Alonso by zítra potřeboval sucho, jinak žádná kouzla nebudou

Fernando Alonso, který je třetí v průběžném pořadí šampionátu, před víkendem doufal, že se mu podaří stáhnout ztrátu na hlavní soupeře. Zítra tak každopádně bude mít plné ruce práce. Velkou část viny na špatné formě Ferrari pravděpodobně nese deštivé počasí. 

"V Monaku i tady jsme si potvrdili, že nám to na vlhkém asfaltu zrovna moc nejede. Když za chladného počasí nasadíme slicky, je to dokonce ještě horší. Zdá se, že Lotus je na tom podobně. Co se kvalifikace týče, bylo za daných podmínek snadné něco pokazit a naopak těžké udělat vše tak, jak se patří. Viděli jsme, kterak v první části kvalifikace vypadly rychlé vozy. Bohužel jsme viděli i to, jak Felipe narazil do zdi.

Pořád ale nemusí být zítra nic ztraceno, pokud ovšem budeme v závodě dostatečně rychlí. Přesto nemůžeme skrývat jisté zklamání, protože jsme díky našemu vozu měli velké ambice, které šesté místo úplně nenaplňuje. Potřebujeme opět vyrazit správným směrem a ukázat, co v našem autě je. Filosofie našeho vozu tkví v zahřívání pneumatik. 

Některé týmy umí pneu zahřát velmi rychle, jenže pak se v závodě trápí, protože mají obutí úplně zničené. My a Lotus představujeme opak. Je těžké pochopit důvod, ale jsme s naším vozem spokojeni. 

Ve třetí části kvalifikace jsme v době, kdy jsme měli být na trati, ještě stáli v boxech. Po přezutí na čerstvé pneumatiky při druhém pokusu jsem v desáté zatáčce zablokoval kola a ztratil hodně času, takže si za šesté místo můžu částečně i sám. 

Bude zajímavé sledovat, jak se s tím zítra popereme. Podle včerejších výsledků soudíme, že suchý závod by nám měl sednout lépe. Za příznivého počasí by vzhledem k potenciálu vozu mělo být i jednodušší probojovat se na stupně vítězů. Nejprve se ale vůbec musíme dostat do cíle. 

Pokud se nám podaří dojet před našimi hlavními soupeři, bude to skvělé. V případě Kimiho máme dobrou příležitost, u Sebastiana to bude výrazně komplikovanější, musíme se o to ale pokusit," zůstává Alonso optimistou. 

Felipe Massa se v posledních týdnech dostal pod tlak. Brazilský pilot boural v Monaku a karambolu se nevyhnul ani v dnešní druhé části kvalifikace. Po Massově havárii musely být na chvíli vyvěšeny červené vlajky. Massa, který tak zítra odstartuje ze šestnáctého místa, se cítí, jako by byl součástí nějakého špatného filmu.

"Když jsem před zatáčkou šlápl na brzdy, ustřelila mi zadní část vozu a bokem jsem vrazil do bariéry. Lidi mi říkali, že jsem brzdil na bílé čáře. Je to možné. Je to velká škoda a jsem obrovsky zklamaný. Tři takové nehody za sebou? To je jak z nějakého filmu. Po fyzické stránce jsem v pořádku. Náraz byl v porovnání s Monakem minimální. Dnešní havárie mi ublížila spíš psychicky než fyzicky. 

Potřebuji se soustředit na zítřek. Ohlížením se za tím, co se vám přihodilo, nic nezískáte. Je potřeba upínat se k současnosti a budoucnosti. Je pravda, že rozhodně není příjemné startovat z hloubi pole, také je ale pravdou, že zdejší trať je schopna v závodě přinést všelijaká překvapení," popisoval Massa své myšlenky.

Že mokro a zima Ferrari nesedí, potvrdil také šéf Scuderie Stefano Domenicali:

"Bohužel je nám známo, že za těchto podmínek se trápíme možná víc než ostatní. Právě počasí jako to dnešní je pro nás úplně nejhorší, jelikož nestíháme zahřát pneumatiky. S Alonsem za volantem a dobrým počasím se ovšem zítra může stát všelicos. Vážně bychom ale potřebovali, aby bylo sucho."

Další článek: Dnes nám zkrátka nepřálo štěstí, shodli se piloti McLarenu

14:49 | Red Bull ve Španělsku zůstal. Zítra a ve středu bude testovat 18palcové pneumatiky pro rok 2022. Po oba dny bude jezdit Alex Albon.
13:42 | Stále se řeší situace okolo Turecka, ve kterém se sice epidemická situace zlepšuje, ale platí přísné cestovní restrikce po návratu do Velké Británie. Ve hře je prohození závodu s Baku.
8. května | Podle Norrise mu Mazepin ovlivnil celou kvalifikaci. V Q1 musel nasadit druhou sadu pneumatik, v Q3 pak kvůli tomu jel první pokus na starých pneumatikách.
8. května | Poslední Nikita Mazepin dostal penalizaci 3 míst za zdržení Norrise v první části kvalifikace.