Alonso, Buemi a Nakadžima opět vyhráli Le Mans, sesterský vůz přišel o triumf v závěru

87. ročník závodu 24 hodin Le Mans vyhrála posádka Toyoty TS050 Hybrid #8 ve složení Fernando Alonso, Kazuki Nakadžima, Sébastien Buemi. Stejná trojice vyhrála závod i v loňském roce a ke druhému triumfu v Le Mans navíc přidala i titul mistrů světa.
Alonso, Buemi a Nakadžima opět vyhráli Le Mans, sesterský vůz přišel o triumf v závěru

Byla to ale sesterská Toyota #7, která již od kvalifikace tahala za delší konec. Kamuj Kobajaši, Mike Conway i Jose Maria Lopez podávali po startu z pole position bezchybný výkon za volantem svého hybridního prototypu a vše směřovalo k tomu, že právě jezdci „sedmičky“ se budou radovat nejvíce, jenomže…

Alonso vyhrál podruhé v Le Mans a po třinácti letech je opět mistrem světa

Alonso vyhrál podruhé v Le Mans a po třinácti letech je opět mistrem světa

Během poslední hodiny závodu se cesta Toyoty #7 za vítězstvím zhroutila. Senzor ve voze totiž začal signalizovat pomalý defekt, a tak Jose Maria Lopez zastavil u mechaniků pro výměnu pneumatik. Senzor se ale ozval poté znovu a kvůli dalšímu zdržení se vůz #7 propadl za prototyp #8 s Kazukim Nakadžimou, který stejně jako loni finišoval čtyřiadvacetihodinový závod.

V posledních minutách byl sice Lopez rychlejší než Nakadžima, ale na dojetí vozu #8 už Argentinci nezbýval dostatek času. Posádce, která vedla skoro celý závod v kuse, tak na stupních vítězů zbyly oči pro pláč. Nakadžima naopak dovezl Toyotu #8 ke druhému triumfu během dvou let a zároveň během jedné „supersezóny“ FIA WEC.

Kromě druhého vítězství na okruhu La Sarthe tak Kazuki Nakadžima, Fernando Alonso a Sébastien Buemi zároveň získali tituly mistrů světa ve vytrvalostních závodech.

Třetí místo získal tým SMP Racing s prototypem BR Engineering BR1 – AER #11 posádky Michajl Aljošin, Vitalij Petrov, Stoffel Vandoorne. Tento vůz dlouhodobě bojoval o třetí místo s prototypem Rebellion R13 Gibson #3, za jehož volantem odváděl fantastickou práci především mladý Američan Gustavo Menezes. Nakonec to byl ale právě on, kdo během stíhání Stoffela Vandoorna havaroval v zatáčkách Porsche a věnoval tak třetí pozici ruskému týmu SMP Racing.

Triumf pro Ferrari v LMGTE - PRO

V roce, kdy značka Ferrari slaví sedmdesáté výročí svého prvního triumfu na trati La Sarthe, vyhráli závod na 24 hodin v Le Mans ve třídě LMGTE - PRO Alessandro Pier Guidi, James Calado a Daniel Serra s vozem Ferrari 488 GTE EVO #51.

Tato posádka hlavně během nedělní fáze závodu sváděla souboj na dálku s vozem Corvette #63, za jehož volantem odváděli velmi dobrou práci Jan Magnussen, Antonio Garcia a Mike Rockenfeller.

Jezdcům Ferrari hrozilo, že by mohli přijít o vítězství kvůli pit stopu navíc, protože korveta zůstavala na trati nejdéle ze špičky LMGTE - PRO. Bohužel pro americký tým Jan Magnussen se žlutým vozem Corvette havaroval v zatáčkách Porsche, čímž své kolegy připravil o zmíněnou výhodu.

Pier Guidi, Calado a Serra tak získali vítězství pro Ferrari v těžké konkurenci šesti továrních týmů. Druhé a třetí místo získali v LMGTE - PRO tovární vozy Porsche #91 a #93. Německý tovární tým po zisku poháru konstruktérů v Le Mans zásluhou Michaela Christensena a Kevina Estreho získal také jezdecké tituly mistrů světa.

Obhajoba pro Alpine v LMP 2

Francouzský tým Signatech Alpine obhájil ve třídě LMP 2 své loňské vítězství a posádka Nicolas Lapierre, Pierre Thiriet, Andre Negrao kromě triumfu v Le Mans slaví také mistrovský titul ve své kategorii. Alpine kromě titulu jezdeckého slaví i titul týmový před stájí Jackie Chan DC Racing.

Na druhém místě v LMP 2 dojeli v Le Mans Ho-Pin Tung, Gabriel Aubry a Stephane Richelmi s Orecou 07 #38, stejná pozice patří této trojici i v konečném pořadí šampionátu posádek LMP 2.

Třetí místo získal francouzský tým TDS Racing, a to rovněž s vozem Oreca 07. Posádku tvořili Francois Perrodo, Matthieu Vaxiviere a Loic Duval.

Ford ovládl LMGTE - AM

Soukromý Ford GT týmu Bena Keatinga v historických barvách Wynn's vyhrál letošní Le Mans ve třídě LMGTE - AM. Kromě týmového šéfa se za volantem vozu #85 střídal ještě zkušený Nizozemec Jeroen Bleekemolen s Brazilecem Felipem Fragou.

Druhé místo získali Jörg Bergmeister, Egidio Perfetti a Patrick Lindsey s vozem Porsche 911 RSR #56 německého týmu Project 1, který po druhé pozici na trati La Sarthe získal týmový titul ve své kategorii. Bergmeister, Perfetti a Lindsey se rovněž stali jezdeckými šampiony LMGTE - AM.

Foto: Toyota Gazoo Racing

Další článek: Alonso vyhrál podruhé v Le Mans a po třinácti letech je opět mistrem světa

22:04 | Tak Norrisův druhý trénink neukončilo předčasně poškození podlahy (i když to měl také), ale problém s pohonnou jednotkou.
17:28 | Klíčové výsledky kvalifikace F2: Cunoda: 1. Mazepin: 2. Shwartzman: 4. Ilott: 9. Schumacher: 18.
17:25 | Schumacher a Nissany kolidovali v kvalifikaci formule 2.
16:58 | Podle Seidla se Sainz testu s Ferrari po Abú Dhabí nemůže zúčastnit. Test je určen pro mladé jezdce. Nakonec sice nastoupí Alonso a zřejmě Buemi a Kubica, ale i tak nebude umožněn start jezdcům, kteří letos závodili.

GP Sachíru

Pátek 4. prosince 2020
1. trénink Russell (54.546)
2. trénink Russell (54.713)
Sobota 5. prosince 2020
3. trénink 15.00–16.00
Kvalifikace 18.00–19.00
Neděle 6. prosince 2020
Závod 18.10