87. ročník závodu 24 hodin Le Mans vyhrála posádka Toyoty TS050 Hybrid #8 ve složení Fernando Alonso, Kazuki Nakadžima, Sébastien Buemi. Stejná trojice vyhrála závod i v loňském roce a ke druhému triumfu v Le Mans navíc přidala i titul mistrů světa.
Byla to ale sesterská Toyota #7, která již od kvalifikace tahala za delší konec. Kamuj Kobajaši, Mike Conway i Jose Maria Lopez podávali po startu z pole position bezchybný výkon za volantem svého hybridního prototypu a vše směřovalo k tomu, že právě jezdci „sedmičky“ se budou radovat nejvíce, jenomže…
Během poslední hodiny závodu se cesta Toyoty #7 za vítězstvím zhroutila. Senzor ve voze totiž začal signalizovat pomalý defekt, a tak Jose Maria Lopez zastavil u mechaniků pro výměnu pneumatik. Senzor se ale ozval poté znovu a kvůli dalšímu zdržení se vůz #7 propadl za prototyp #8 s Kazukim Nakadžimou, který stejně jako loni finišoval čtyřiadvacetihodinový závod.
V posledních minutách byl sice Lopez rychlejší než Nakadžima, ale na dojetí vozu #8 už Argentinci nezbýval dostatek času. Posádce, která vedla skoro celý závod v kuse, tak na stupních vítězů zbyly oči pro pláč. Nakadžima naopak dovezl Toyotu #8 ke druhému triumfu během dvou let a zároveň během jedné „supersezóny“ FIA WEC.
Kromě druhého vítězství na okruhu La Sarthe tak Kazuki Nakadžima, Fernando Alonso a Sébastien Buemi zároveň získali tituly mistrů světa ve vytrvalostních závodech.
Třetí místo získal tým SMP Racing s prototypem BR Engineering BR1 – AER #11 posádky Michajl Aljošin, Vitalij Petrov, Stoffel Vandoorne. Tento vůz dlouhodobě bojoval o třetí místo s prototypem Rebellion R13 Gibson #3, za jehož volantem odváděl fantastickou práci především mladý Američan Gustavo Menezes. Nakonec to byl ale právě on, kdo během stíhání Stoffela Vandoorna havaroval v zatáčkách Porsche a věnoval tak třetí pozici ruskému týmu SMP Racing.
Triumf pro Ferrari v LMGTE - PRO
V roce, kdy značka Ferrari slaví sedmdesáté výročí svého prvního triumfu na trati La Sarthe, vyhráli závod na 24 hodin v Le Mans ve třídě LMGTE - PRO Alessandro Pier Guidi, James Calado a Daniel Serra s vozem Ferrari 488 GTE EVO #51.
Tato posádka hlavně během nedělní fáze závodu sváděla souboj na dálku s vozem Corvette #63, za jehož volantem odváděli velmi dobrou práci Jan Magnussen, Antonio Garcia a Mike Rockenfeller.
Jezdcům Ferrari hrozilo, že by mohli přijít o vítězství kvůli pit stopu navíc, protože korveta zůstavala na trati nejdéle ze špičky LMGTE - PRO. Bohužel pro americký tým Jan Magnussen se žlutým vozem Corvette havaroval v zatáčkách Porsche, čímž své kolegy připravil o zmíněnou výhodu.
Pier Guidi, Calado a Serra tak získali vítězství pro Ferrari v těžké konkurenci šesti továrních týmů. Druhé a třetí místo získali v LMGTE - PRO tovární vozy Porsche #91 a #93. Německý tovární tým po zisku poháru konstruktérů v Le Mans zásluhou Michaela Christensena a Kevina Estreho získal také jezdecké tituly mistrů světa.
Obhajoba pro Alpine v LMP 2
Francouzský tým Signatech Alpine obhájil ve třídě LMP 2 své loňské vítězství a posádka Nicolas Lapierre, Pierre Thiriet, Andre Negrao kromě triumfu v Le Mans slaví také mistrovský titul ve své kategorii. Alpine kromě titulu jezdeckého slaví i titul týmový před stájí Jackie Chan DC Racing.
Na druhém místě v LMP 2 dojeli v Le Mans Ho-Pin Tung, Gabriel Aubry a Stephane Richelmi s Orecou 07 #38, stejná pozice patří této trojici i v konečném pořadí šampionátu posádek LMP 2.
Třetí místo získal francouzský tým TDS Racing, a to rovněž s vozem Oreca 07. Posádku tvořili Francois Perrodo, Matthieu Vaxiviere a Loic Duval.
Ford ovládl LMGTE - AM
Soukromý Ford GT týmu Bena Keatinga v historických barvách Wynn's vyhrál letošní Le Mans ve třídě LMGTE - AM. Kromě týmového šéfa se za volantem vozu #85 střídal ještě zkušený Nizozemec Jeroen Bleekemolen s Brazilecem Felipem Fragou.
Druhé místo získali Jörg Bergmeister, Egidio Perfetti a Patrick Lindsey s vozem Porsche 911 RSR #56 německého týmu Project 1, který po druhé pozici na trati La Sarthe získal týmový titul ve své kategorii. Bergmeister, Perfetti a Lindsey se rovněž stali jezdeckými šampiony LMGTE - AM.
Foto: Toyota Gazoo Racing