DOPLNĚNÉ VYDÁNÍ - Grand Prix Malajsie nebyla pro tým Ferrari přívětivá. Fernando Alonso měl situaci obzvlášť ztíženou, jelikož se po celý závod musel obejít bez nefungující spojky.
V prvních dvou závodech letošní sezony se na Ferrari široce usmívalo štěstí. V Malajsii se ovšem odvrátilo. Fernando Alonso s Felipem Massou se museli probíjet z hloubi pole. Prokousali se až na bodované pozice. Felipe Massa nakonec dojel sedmý, Alonsa při souboji s Jensonem Buttonem zradil motor. Pro dvojnásobného mistra světa ze Španělska to prý byl vůbec nejobtížnější závod v kariéře:
"Už od začátku to šlo špatně. V zahřívacím kole se mi porouchala spojka, takže jsem musel závod absolvovat bez ní. Musel jsem kvůli tomu brzdit hodně zvláštním způsobem. Nejdříve mi nezbývalo než podřadit a pak tvrdě šlápnout na plyn, abych se dostal na správný rychlostní stupeň. Co se náročnosti na řízení týče, byl to nejspíš nejtěžší závod v mém životě. V každé zatáčce jsem musel improvizovat. Přesto jsme si jeli pro body. To ale znemožnila porucha motoru. Když už se vám ale má rozbít převodovka a motor, je lepší, když se tak stane v okamžiku, kdy jedete na devátém místě, než když máte náskok na čele závodu a jedete si pro pětadvacet bodů."
Ač nezvítězil ani v jednom z úvodních tří závodů, stanul Felipe Massa v čele šampionátu s dvoubodovým náskokem na svého kolegu:
"Vezmeme-li v úvahu všechny okolnosti, odvedli jsme v prvních třech závodech dobrou práci, což dokazuje fakt, že vedeme oba šampionáty. Zbývá ale pořád šestnáct závodů a víme, že máme pořád velký prostor ke zlepšení v rychlosti i spolehlivosti vozu. Vzhledem ke startovní pozici je sedmé místo nejspíše maximem, kterého jsme mohli dosáhnout. Snažili jsme se co nejvíce odložit návštěvu boxů. Jedním z důvodů bylo to, že v uplynulých dnech každé odpoledne pršelo a pokud by tomu tak bylo i dnes, mohli jsme toho využít. Tentokrát ale bohužel nezapršelo. Měkké pneumatiky byly rychlejší. Na začátku ale trať zřejmě nebyla dostatečně pogumovaná, takže naše strategie byla správná. Duel s Buttonem byl velmi komplikovaný. Na rovince vždy dokázal poodjet. Pak ale udělal chybu v poslední zatáčce, takže jsem se ho mohl chytit a na začátku dalšího kola ho na brzdy předjet. Dnešní závod ukázal, že je potřeba jet naplno každé kolo. Máme mnoho věcí na starosti, nesmíme slevit z naší snahy."