Alonso absolvoval seat fitting pro květnové Indy 500

Fernando Alonso se ve své snaze o získání „trojkoruny“ motorsportu letos v květnu podruhé v kariéře zúčastní slavné „pětistovky“ v Indianapolis. Za tímto účelem včera dvojnásobný španělský mistr světa formule 1 absolvoval v sídle McLarenu v anglickém Wokingu tak zvaný „seat fitting“, neboli nastavení závodní sedačky na míru pilotovi.
Alonso absolvoval seat fitting pro květnové Indy 500

V roce 2017 debutoval Alonso ve staré cihelně s monopostem v barvách McLarenu, jenž měl pod kapotou motor Honda a o jehož provoz se starala stáj Andretti Autosport. Oficiálně za McLaren pojede v Indianapolis rodák z Ovieda i letos, jeho vůz Dallara IR18 však bude poháněn motorem Chevrolet a o celý projekt se bude po technické stránce starat tým Carlin.

Alonso včera učinil první krok v boji o vítězství v jednom ze tří nejslavnějších závodů světa, když ve wokingském sídle britské stáje absolvoval nastavování závodní sedačky na míru v monokoku závodního monopostu pro sérii IndyCar.

Alonsův závodní inženýr již vyhrál Indy 500

Fernanda Alonsa letos v Indianapolis nečeká jen spolupráce s novým týmem, ale pochopitelně i s novým závodním inženýrem, kterým bude Andy Brown.

Ten v roce 1991 pracoval ve formuli 1 pro tým Brabham a měl na starosti především vůz Martina Brundla. Následně o rok později zamířil Brown do USA, kde působil jako asistent technického ředitele u týmu Galmer Engineering. Tato stáj v roce 1992 i díky práci Andyho Browna zvítězila v Indy 500 s monopostem vlastní konstrukce.

Po tomto úspěchu již Andy Brown setrval na zámořské formulové scéně a v roce 1999 se stal hlavním inženýrem týmu Panther Racing, za který o několik let později závodil v IndyCar i Tomáš Enge.

Dalším novým důležitým členem Alonsova týmu bude v květnu v Indianapolis šéfmechanik Liam Dance, který se pro web motorsport.com rozhovořil na téma závodních sedaček.

„Ve formuli 1 je sedadlo postavené tak, že může být po nehodě vyjmuto z vozu spolu se zraněným jezdcem a v podstatě ho tvoří karbonová vlákna. Kokpit monopostu IndyCar je oproti tomu mnohem větší a je v něm více polstrování, takže jezdcovo sedadlo je spíše pěnové, než karbonové. Pokud je vůz IndyCar nastaven pro závody na oválu, kde se ve vysokých rychlostech zatáčí doleva, tak je velmi důležité polstrování na pravé straně kokpitu, speciálně kolem hlavy jezdce,“ vysvětluje Dance.

„Pokud je jezdec zvyklý na kokpity formule 1 i IndyCar, tak si umístění bezpečnostních pásů volí podle svých vlastních preferencí, ale také s ohledem na to, aby byl v kokpitu správně usazen. V případě Fernanda jsme věnovali hodně pozornosti vytvoření různých možností polstrování jeho kokpitu primárně s ohledem na to, kolik podpory bude potřebovat jeho hlava během závodu,“ přiblížil Liam Dance úskalí seat fittingu pro dvojnásobného šampiona „královny motorsportu“.

Letošní sezóna série IndyCar začíná již tuto neděli, a to tradičně městským závodem na okruhu v St. Petersburgu. O čtrnáctí dní později budou během druhého závodu sezóny debutovat vozy IndyCar na Okruhu Amerik nedaleko texaského Austinu.

První vrchol sezóny, kterým je Grand Prix of Long Beach, je naplánován na 14. dubna. Samotné Indy 500 se poté i s Alonsem pojede 26. května.

Sezóna 2019 vyvrcholí 22. září na okruhu Laguna Seca.

Foto: McLaren

Další článek: Flörschová poprvé od nehody v Macau vyjela na trať

22. května | F1 potvrdila, že stále jedná s britskou vládou o pořádání závodů. Nyní je komplikuje nutnost karantény po přicestování do země...
22. května | Podle Sky Sports by se v Silverstonu mohlo jet později v létě, až skončí opatření (nutnost karantény po příjezdu do země). Šéf okruhu je v tomto optimistický.
22. května | Aby to Renaultem ve F1 nakonec nedopadlo úplně jinak a Ricciardo nebyl rád, že je rád. odkaz