Alonsa se porazit nepodařilo, u Red Bullu přesto vládne spokojenost

Alonsa se porazit nepodařilo, u Red Bullu přesto vládne spokojenost

Druhé a třetí místo pro Red Bull znamená zvýšení náskoku v Poháru konstruktérů. Mark Webber se navíc udržel v čele šampionátu jezdců. AKTUALIZOVÁNO

Navrch z dua rakouské stáje měl dnes Sebastian Vettel. Ten za vítězným Alonsem zaostal ani ne o tři desetiny sekundy. Do bezhlavého souboje se španělským jezdcem se ovšem nepouštěl - dal přednost jistotě před riskováním.

"Snažil jsem se ho donutit k chybě, ale nechyboval. Předjíždění je tu složité. Bylo by to moc riskantní. Získali jsme dost bodů a nejdůležitější je, že vůz byl po celý víkend konkurenceschopný. Včera nám něco trochu scházelo, což dnes zřejmě rozhodlo. V šampionátu jezdců je vše otevřené. Dobře jsme odstartovali. V minulosti jsme byli za starty hodně kritizováni. Je proto hezké, že jsme dokázali vozy dobře nastavit a do závodu vyrazili správným tempem. Každý z prvních pěti pilotů má stále dobré šance. Vše se může rychle změnit. Jen se podívejte na Fernanda. Lidi už ho dvakrát odepsali a je zpátky ve hře. Jedno nebo dvě vítězství vás mohou vyšvihnout navrchol. Důležitá je konzistence. Budeme se snažit ze sebe dostat maximum," podotkl Vettel.

Mark Webber měl z pětice favoritů nejtěžší výchozí pozici v závodě. Se třetím místem tak mohl být spokojen, zvlášť poté, co jeho hlavní rival Lewis Hamilton po vzájemném souboji závod nedokončil.

"Ze třetího místa mám velkou radost. Byl to pro mě velmi náročný víkend, snad nejtěžší v sezoně. Necítil jsem se zrovna pohodlně, o to víc mě konečný výsledek těší," řekl Webber, který po své brzké zastávce musel přečkat mnoho kol za pomalejšími vozy. Kontakt s Hamiltonem Webber přirovnává k Britově incidentu na Monze:

"Lewis rozhodně byl o kousek vpředu, ale bylo to hodně podobné jako mezi ním a Felipem v posledním závodě. Felipe tehdy o něm nevěděl. Lewis byl daleko vzadu. Takové věci se občas přihodí. Na brzdy šlapeme hodně na hraně. Bylo to hodně těsné. Náraz to nebyl nějak extrémně tvrdý, ale stačilo by to na to, aby nás oba vyřadil ze závodu. Já měl štěstí, že jsem mohl pokračovat," dodal Australan. Podle představitelů Bridgestonu měl Webber obrovské štěstí, že vůbec závod dokončil. Jeho pneumatika totiž po kontaktu s Hamiltonem jen o milimetry nesjela z ráfku, což by pro Webberovy šance v závodě mohlo mít fatální následky. Hirohide Hamašima z Bridgestonu řekl, že kdyby v Singapuru bylo vícero rychlých levotočivých zatáček, téměř jistě by došlo k sklouznutí pneumatiky z kola.

Doporučujeme

Články odjinud