Alonso byl v první polovině sezony synonymem spolehlivosti, ve všech závodech dojel na bodech. V pokračování této statistiky mu zabránila až dnešní kolize.
Nutno ovšem podotknout, že lídr šampionátu byl ve šlamastice, která se strhla v úvodu závodu, zcela nevinně. V nájezdu do La Source do něho narazily neovladatelné vozy Lewise Hamiltona a Romaina Grosjeana. Právě Grosjeanův lotus jen těsně minul hlavu Fernanda Alonsa. Španěl mohl hovořit o štěstí, že z monopostu vylezl pouze lehce otřesen. Ihned po opuštění vozu preventivně navštívil lékaře. Jediným následkem ošklivé nehody je nyní pobolívající rameno.
"Bodová ztráta mě zklamala. Na druhou stranu ale mohu hovořit o štěstí, že se za pět dní v Monze budu moci opět posadit do vozu. Když se podíváme na opakované záběry, vidíme, že snadno mohlo dojít ke zranění rukou, v horším případě i hlavy. Letící vůz byl velmi blízko. Na horní části našeho monopostu bylo vše polámané, takže jsme opravdu měli štěstí.
Dokud jsem neviděl opakovaný záběr, neměl jsem úplně tušení, co se vlastně přihodilo. Nechápal jsem, jak ten náraz může být tak prudký a jak ten vůz mohl proletět takovou rychlostí. Po zhlédnutí situace v televizi už chápu, že se Romain s Lewisem dostali do kontaktu, načež narazili do nás vepředu.
Chvíli jsem zůstal v autě sedět, protože jsem cítil bolest zad. Pak se objevily malé plameny a komisaři přiběhli s hasícími přístroji. V ten okamžik jsem se rozhodl z auta vyskočit, protože se kvůli všudypřítomnému kouři nedalo dýchat.
Start závodu byl vůbec bláznivý. Nejprve Maldonado - světla ještě ani nezhasla a on už byl snad na třetí pozici. Bylo to hodně ulité. Z místa se mi podařilo odlepit slušně, předjel jsem saubery a byl třetí. Když jsem ale začal zatáčet, bylo to, jako kdyby mě smetl vlak. Opravdu, opravdu velký náraz," řekl Alonso.
Za způsobení kolize, která způsobila vypadnutí Alonsa, Hamiltona a Péreze (a de facto i hluboký propad Kobajašiho) byl Grosjeanovi vystaven distanc na jeden závod. Šéf Ferrari Stefano Domenicali míní, že podobným situacím by se dalo předejít preventivními kroky. Například výchovou jezdců v sérii GP2, čímž jasně naráží i na Grosjeana, jenž loňskou sezonu s přehledem ovládl:
"Nejdůležitější je dbát na chování samotných jezdců. A musí to začít už v sérii pod formulí 1. Často je vidět, že se jezdci pouští do zbytečně agresivních a prakticky neproveditelných manévrů. Je možné zapracovat tak, abychom vůči tomu byli velmi striktní. Mladí piloti by tak do formule 1 mohli přicházet lépe připraveni."
Po odpadnutí Alonsa musel čest Ferrari hájit Felipe Massa. Předvedl solidní výkon a po startu ze čtrnácté pozice dojel pátý.
"Byl to pěkný závod a páté místo je vzhledem ke startovní pozici dobrý výsledek. Na startu jsem předjel oba red bully, ale pak jsem se musel vyhýbat vyřazeným vozům, včetně toho Fernandova, takže jsem o výhodu přišel. Je mi opravdu líto, co mého parťáka postihlo, neboť vzhledem k naší závodní rychlosti mohl dojet na výborné pozici.
Je pravdou, že i dnes jsem se trápil ve druhém sektoru. V prvním i ve třetím jsem ale byl rychlý. Strategie jedné zastávky nebyla praktická, takže jsme se rozhodli správně. Nevím, jestli tento závod nějak ovlivní mou budoucnost, ale jsem spokojený. Včera jsem byl naopak zklamaný, neboť Spa je tratí, kde se mi obvykle daří. Nyní nás čeká Monza, náš domácí závod. Tato trať je jiná než všechny ostatní, a tak se nedá přesně odhadnout, jaké bude rozložení sil.
Samozřejmě by bylo hezké být konkurenceschopní a získat před našimi fanoušky dobrý výsledek. Jsem si jistý, že nám předvedou svou vášnivou podporu," prohlásil Felipe Massa.