Allison: Zapracovali jsme na aerodynamice i pohonné jednotce

Podle Jamese Allisona by se mělo Ferrari zlepšit jak v oblasti výkonu z pohonné jednotky, tak také díky lepší aerodynamice.
Allison: Zapracovali jsme na aerodynamice i pohonné jednotce

Podle Allisona mělo Ferrari na začátku loňského roku problémy s výkonem a jezdci tak nemohli dostat z plynového pedálu maximum.

„Hodně se to zlepšilo v průběhu sezóny a další krok jsme udělali pro SF15-T,“ vysvětluje technický ředitel Scuderie.

„Velkou slabinou našeho loňského auta bylo množství elektrické energie, které jsme byli schopni dostat z turba, nebylo dost dobré pro získání konkurenceschopného výkonu v průběhu závodu. To byl jeden z důvodů, proč bylo Ferrari vloni v kvalifikacích relativně silnější než v závodním režimu. Snažili jsme se změnit architekturu motoru, abychom nalezli lepší kompromis mezi výkonem v kvalifikaci a závodě.“

Kromě motoru by mělo SF15-T být rychlejší také díky nové aerodynamice. „Zadní část vozu je výrazně odlišná od vozu z roku 2014. Byli jsme úspěšní při zužování karoserie a všeho pod kapotou. K tomu došlo nejen díky množství práce v aerodynamické tunelu, ale také v konstrukční části společnosti, kde jsme se pokoušeli nalézt návrhy chladičů, které by byly výrazně efektivnější. Z každého centimetru čtverečního radiátoru dokážeme dostat více chlazení než v loňském roce, takže jsme byli schopni vůz v zadní části více uzavřít.“ 

Foto: Scuderia Ferrari

Další článek: Sauber představil nový vůz