Allison: Zapracovali jsme na aerodynamice i pohonné jednotce

Podle Jamese Allisona by se mělo Ferrari zlepšit jak v oblasti výkonu z pohonné jednotky, tak také díky lepší aerodynamice.
Allison: Zapracovali jsme na aerodynamice i pohonné jednotce

Podle Allisona mělo Ferrari na začátku loňského roku problémy s výkonem a jezdci tak nemohli dostat z plynového pedálu maximum.

„Hodně se to zlepšilo v průběhu sezóny a další krok jsme udělali pro SF15-T,“ vysvětluje technický ředitel Scuderie.

„Velkou slabinou našeho loňského auta bylo množství elektrické energie, které jsme byli schopni dostat z turba, nebylo dost dobré pro získání konkurenceschopného výkonu v průběhu závodu. To byl jeden z důvodů, proč bylo Ferrari vloni v kvalifikacích relativně silnější než v závodním režimu. Snažili jsme se změnit architekturu motoru, abychom nalezli lepší kompromis mezi výkonem v kvalifikaci a závodě.“

Kromě motoru by mělo SF15-T být rychlejší také díky nové aerodynamice. „Zadní část vozu je výrazně odlišná od vozu z roku 2014. Byli jsme úspěšní při zužování karoserie a všeho pod kapotou. K tomu došlo nejen díky množství práce v aerodynamické tunelu, ale také v konstrukční části společnosti, kde jsme se pokoušeli nalézt návrhy chladičů, které by byly výrazně efektivnější. Z každého centimetru čtverečního radiátoru dokážeme dostat více chlazení než v loňském roce, takže jsme byli schopni vůz v zadní části více uzavřít.“ 

Foto: Scuderia Ferrari

Další článek: Sauber představil nový vůz

22:37 | FIA chce udělat "co bude v jejích silách", aby termín Le Mans v příštím roce nekolidoval se závodem F1.
16. září | V Turecku prodali během šesti hodin 40 tisíc lístků ze 100 tisíc plánovaných. Není divu, lístek stojí 30 tureckých lir (cca 90 Kč).
16. září | Hamilton měl při restartu problém s brzdami, ze kterých se kouřilo a dokonce vyšlehl plamen. Tým uvedl, že to bylo způsobené nižším chlazením brzd kvůli profilu okruhu.

24 hodin Le Mans

Čtvrtek 17. září 2020
1. trénink 10.00–13.00
2. trénink 14.00–17.00 (ES2)
Kvalifikace 17.15–18.00 (ES2)
3. tréninik 20.00–00.00 (ES1)
Pátek 18. září 2020
4. trénink 10.00–11.00 (ES1)
Hyperpole 11.30–12.00 (ES1)
Sobota 19. září 2020
Warm-up 10.30-10:45 (ES1)
Start závodu 14.30 (ES1)