Allison: Výhodou Ferrari je, že si jako jedni z mála stavíme motor i vůz

Allison: Výhodou Ferrari je, že si jako jedni z mála stavíme motor i vůz

Technický ředitel Ferrari James Allison zdůraznil na prezentaci nového šestiválce, že byl agregát vyvíjen spolu s vozem jako jeden celek.

Ferrari představilo svůj nový motor pod označením 059/3 vybraným médiím a na tiskové konferenci měl hlavní slovo Allison.

"Možnost stavět motor a šasi dohromady, je určitě příjemná výhoda Ferrari," řekl. "Jiné týmy to dělat nemůžou a letos bude důležitější než kdy jindy, aby instalace nové pohonné jednotky do šasi proběhla jako komplexní operace."

"Mám s tím osobní zkušenosti ze svého působení u Lotusu. Je pravda, že se dodavatel snaží vyhovět vašim požadavkům, ale nikdy to není stejné jako to, co se děje tady, kde panuje historická kultura společného návrhu a vývoje nového vozu."

Na startovním roštu jsou jen dva týmy, které si všechno, včetně motorů, dělají samy. Vedle Ferrari je to už jen Mercedes. Nicméně Red Bull Racing se těší postavení tovární stáje Renaultu, takže mu Francouzi staví motor také na míru. Ostatní jsou jen zákazníci.

"Roky jsme pracovali bok po boku s našimi kolegy od šasi," řekl šéf maranellských motorů Luca Marmorini. "A to proto, že víme, že nemá smysl, abychom kladli přehnaný důraz na náš projekt, pokud se nepřizpůsobí vítěznému vozu."

"Netýká se to jen motoru, ale také všech ostatních elementů pohonu, který jak víte, je mnohem složitější než v minulosti."

Allison dodal: "Můžu jen říct, že souhlasím s Lucou. Platí to také pro jeden element, který byl v posledních letech středem pozornosti, konkrétně výfuky. Jejich foukání nabídlo zajímavé technické výzvy, ale musím říct, že jsem osobně rád, že to bylo odstraněno a že se můžeme vrátit ke stavění výfuků, jejichž cílem je dostat z motoru maximální výkon."

Ferrari pracuje na novém šestiválci už dva roky.

Doporučujeme

Články odjinud