Monako je v mnohém specifické. Jednou z věcí je něco, co jsme v nadsázce pojmenovali jako nanebevzetí. Vůz po nehodě vynese do oblak jeřáb.
Nejdříve se v Monaku po třetím tréninku vznesl vůz Lewise Hamiltona, z čehož Toto Wolff nebyl úplně nadšený. Divil se, že ho nenaložili na náklaďák. Ve skutečnosti ho na něj naložili, ale nejdříve byl vytažen jeřábem. V kvalifikaci pak nanebevzetí absolvoval i vůz Red Bullu.
Technický ředitel Mercedesu James Allison v pravidelném rozhovoru po závodě uvedl, že Mercedes si nenechá ujít příležitost, aby fotografie podlahy Red Bullu prostudoval.
„Určitě to vždy přitahuje velký zájem,“ řekl Allison. „Hodně se tu prohání týmoví fotografové, abychom se nespoléhali jen na televizní záběry, které mají nízké rozlišení a nejsou dostatečně kvalitní.“
„Fotografové jsou rozmístěni na strategických místech trati, kde je pravděpodobnost, že se do hry zapojí jeřáby, a tam zuřivě cvakají.“
„Naše schránka se pak následně plní snímky jiných vozů ve vysokém rozlišení. Bohužel, náš vlastní vůz měl tento víkend výlet do nebes a ve schránkách našich konkurentů bude spousta fotografií z tohoto výletu.“
„Ale ano, dostali jsme pěkný balík snímků Red Bullu a to je vždy dobrá věc pro naše aerodynamiky, aby se jimi mohli probírat a zjišťovat, jestli si můžeme všimnout detailů, které nás budou zajímat v našem probíhajícím testovacím programu.“
Not great, not terrible
Helmut Marko po Monaku řekl webu Motorsport.com, že snímky RB19 nejsou ideální, ale současně si nemyslí, že konkurenci výrazně pomohou.
„Samozřejmě se nám to nelíbí,“ řekl Marko. „Podlaha je velmi důležitá, ale pokud nemáte ostatní části a všechny základní koncepty, pak to není tak snadné. A vůz Mercedesu byl ve vzduchu ještě déle.“
„Ale myslím, že podlaha Mercedesu nikoho nezajímala tolik, jako lidi zajímalo naše auto.“

Podlaha Mercedesu. Foto: Getty Images / Peter Fox