Alfa Romeo byla ve Španělsku silná v posledním sektoru, který je vždy testem formy pro Monako. Tým byl považován pro Monako za černého koně, ale dopadlo to špatně. Bottas obsadil v kvalifikaci 12. místo, Kuan-jü Čou skončil poslední.
Bottasovi se díky dešti a chaosu podařilo obsadit deváté místo, ale tým přiznal, že se vydal špatným směrem mechanického nastavení vozu a kvůli nedostatku času na trati to zjistil příliš pozdě na to, aby situaci napravil.
Baku bylo další tratí s velkým množstvím pomalých zatáček, které měly švýcarské stáji sedět, ale i tak v kvalifikaci Alfa Romeo nedosáhla dostatečného výkonu – Čou byl čtrnáctý a Bottas patnáctý.
V závodě se Bottas trápil, Čou jel velmi dobře, ale musel odstoupit kvůli problémům s chlazením.
Šéf traťového inženýrství Alfy Romeo Xevi Pujolar vysvětlil, že problémy týmu v Monaku jsou vyřešeny, a uvedl, že jeho kvalifikační problémy v Baku měly odlišný původ.
Alfa se potýkala s tím, že se jí v kvalifikaci nedařilo „zapnout“ nejměkčí směs C5, což jezdcům ztěžovalo snahu dostat z vozu maximální výkon.
„V Monaku jsme měli určité potíže, ale to bylo něco jiného,“ vysvětlil Pujolar, kterého cituje Motorsport.com.
„Změnili jsme konfiguraci vozu, a když vidíte, jakou úroveň výkonu jsme měli s Čouem, protože s Valtterim jsme měli jiný problém, tak můžeme říct, že problémy z Monaka byly pryč.“
Na dotaz, jak vysvětlit problémy týmu s pneumatikami C5, odpověděl: „Někteří konkurenti jsou schopni získat více výkonu v prvním měřeném kole a my se v prvním měřeném kole více trápíme. Ve druhém letmém kole podáváme větší výkon. Na tom jsme pracovali a myslím, že se nám to v prostřední části kvalifikace daří, ale musíme udělat další pokrok.“
„Nevidíme důvod, proč bychom v Montrealu neměli být na špici. Ale problémy z Monaka jsou pryč.“
Tým stále zkoumá to, co Bottas označil za zásadní problém, který ho srazil v závodě na kolena. Zřejmě šlo opět o problém s nastavením.