Alfa Romeo jako černý kůň Grand Prix Monaka?

Ve Španělsku se každý rok soustředí pozornost na třetí sektor. Je to určitý lakmusový papírek pro nadcházející Velkou cenu Monaka.
Foto: Activepictures / Jiří Křenek
Alfa Romeo jako černý kůň Grand Prix Monaka?  | Foto: Activepictures / Jiří Křenek

Kvalifikace je v Monaku velmi důležitá, dokonce snad nejdůležitější v sezóně. 

V Monaku nepotřebujete velkou rychlost na rovinkách. Hodí se spíše dobrá trakce a rychlost v pomalých zatáčkách.

Katalánský okruh, na kterém se tradičně jede před Monakem, nabízí v podstatě všechno. Proto právě na něm velmi často týmy na simulátoru zkouší nové díly. Poslední sektor je určitým lakmusovým papírkem pro Monako. Kdo je silný v tomto sektoru, má šanci být silný také v ulicích Monte Carla.

Klepněte pro větší obrázek
Foto: GabrielStellaCC BY-SA 3.0

Podle dat z kvalifikace zajel v posledním sektoru nejrychlejší čas Leclerc. Silnou formu Ferrari potvrdil také Sainz druhým místem. Není to překvapení, Ferrari pomalé zatáčky sedí. 

Verstappen skončil třetí se ztrátou ale jen 0,075 s a víme, že poslední pokus v Q3 vzdal.

Mezi Verstappena a Péreze se dostal Valtteri Bottas. Alfa Romeo letos vypadá silně. V Barceloně ztrácela v rychlých zatáčkách, ale v těch pomalých byl bílo-červený vůz silný. 

Sektorové časy neřeknou všechno. Podle Motorsport.com více odhalí GPS data. Alfa Romeo byla v některých částech dokonce nejrychlejší – konkrétně v nájezdu do 12. zatáčky, ve výjezdu ze šikany a z poslední zatáčky.

Časy ve třetím sektoru v Barceloně

Jezdec Čas
Charles Leclerc 27.336
Carlos Sainz 27.394
Max Verstappen 27.411
Valtteri Bottas 27.443
Sergio Pérez 27.465
Kevin Magnussen 27.561
George Russell 27.698
Lando Norris 27.768
Lewis Hamilton 27.821
Daniel Ricciardo 27.867
Kuan-jü Čou 27.870
Mick Schumacher 27.888
Esteban Ocon 27.896
Júki Cunoda 27.984
Pierre Gasly 28.035
Fernando Alonso 28.090
Sebastian Vettel 28.197
Alexander Albon 28.327
Lance Stroll 28.395
Nicholas Latifi 28.586

U Alfy Romeo se nechtějí nechat unést. „Pokud jde o výkon, rozhodně neočekávám nic zázračného,“ řekl šéf traťového inženýrství Alfy Romeo Xevi Pujolar. „Jsme silní v nízké rychlosti, ale to platí i pro špičkové týmy. Není to tak, že bychom byli o moc lepší než oni, jsme jim blíže.“

Pujolar spíše očekává, že by se Alfa Romeo mohla v lepším případě oddělit od středu pole.

Leclerc bude mít šanci

Charles Leclerc bude mít letos šanci získat pole position, ale bude mít proti sobě tvrdé soupeře – kromě Verstappena či dalších jezdců také smůlu. Doma totiž nikdy nedojel do cíle!

Leclerc zatím v Monaku neviděl šachovnicový prapor a to ani ve formuli 2, ve které závodil dříve. V juniorské F2 odstoupil kvůli zavěšení, respektive elektrickému problému (sprint).

Ve F1 v roce 2018 mu během závodu selhal brzdový kotouč a narazil do vozu Brendona Hartleye. O rok později Ferrari strategicky pokazilo kvalifikaci, Leclerc startoval z 15. místa a při postupu polem boural, když se pokoušel předjet Hülkenberga. 

V roce 2020 se v Monaku kvůli covidu-19 nezávodilo. Vloni si Leclerc vyjel pole position, ale poté boural a do závodu tak vůbec neodstartoval.

Letos pak v Monaku boural s vozem Laudy poté, co se mu rozpadl brzdový kotouč.

Kromě Alfy Romeo a souboje o pole position budeme také zvědaví na Mercedes. Ten v Barceloně vládl především na rovinkách. Ve třetím sektoru ale ztratil 0,362 s. 

Další článek: Motorhomy, zákulisí i souboje. Grand Prix Španělska 2022 objektivem Jiřího Křenka