Ve Španělsku se každý rok soustředí pozornost na třetí sektor. Je to určitý lakmusový papírek pro nadcházející Velkou cenu Monaka.
Kvalifikace je v Monaku velmi důležitá, dokonce snad nejdůležitější v sezóně.
V Monaku nepotřebujete velkou rychlost na rovinkách. Hodí se spíše dobrá trakce a rychlost v pomalých zatáčkách.
Katalánský okruh, na kterém se tradičně jede před Monakem, nabízí v podstatě všechno. Proto právě na něm velmi často týmy na simulátoru zkouší nové díly. Poslední sektor je určitým lakmusovým papírkem pro Monako. Kdo je silný v tomto sektoru, má šanci být silný také v ulicích Monte Carla.
Podle dat z kvalifikace zajel v posledním sektoru nejrychlejší čas Leclerc. Silnou formu Ferrari potvrdil také Sainz druhým místem. Není to překvapení, Ferrari pomalé zatáčky sedí.
Verstappen skončil třetí se ztrátou ale jen 0,075 s a víme, že poslední pokus v Q3 vzdal.
Mezi Verstappena a Péreze se dostal Valtteri Bottas. Alfa Romeo letos vypadá silně. V Barceloně ztrácela v rychlých zatáčkách, ale v těch pomalých byl bílo-červený vůz silný.
Sektorové časy neřeknou všechno. Podle Motorsport.com více odhalí GPS data. Alfa Romeo byla v některých částech dokonce nejrychlejší – konkrétně v nájezdu do 12. zatáčky, ve výjezdu ze šikany a z poslední zatáčky.
Časy ve třetím sektoru v Barceloně
Jezdec |
Čas |
Charles Leclerc |
27.336 |
Carlos Sainz |
27.394 |
Max Verstappen |
27.411 |
Valtteri Bottas |
27.443 |
Sergio Pérez |
27.465 |
Kevin Magnussen |
27.561 |
George Russell |
27.698 |
Lando Norris |
27.768 |
Lewis Hamilton |
27.821 |
Daniel Ricciardo |
27.867 |
Kuan-jü Čou |
27.870 |
Mick Schumacher |
27.888 |
Esteban Ocon |
27.896 |
Júki Cunoda |
27.984 |
Pierre Gasly |
28.035 |
Fernando Alonso |
28.090 |
Sebastian Vettel |
28.197 |
Alexander Albon |
28.327 |
Lance Stroll |
28.395 |
Nicholas Latifi |
28.586 |
U Alfy Romeo se nechtějí nechat unést. „Pokud jde o výkon, rozhodně neočekávám nic zázračného,“ řekl šéf traťového inženýrství Alfy Romeo Xevi Pujolar. „Jsme silní v nízké rychlosti, ale to platí i pro špičkové týmy. Není to tak, že bychom byli o moc lepší než oni, jsme jim blíže.“
Pujolar spíše očekává, že by se Alfa Romeo mohla v lepším případě oddělit od středu pole.
Leclerc bude mít šanci
Charles Leclerc bude mít letos šanci získat pole position, ale bude mít proti sobě tvrdé soupeře – kromě Verstappena či dalších jezdců také smůlu. Doma totiž nikdy nedojel do cíle!
Leclerc zatím v Monaku neviděl šachovnicový prapor a to ani ve formuli 2, ve které závodil dříve. V juniorské F2 odstoupil kvůli zavěšení, respektive elektrickému problému (sprint).
Ve F1 v roce 2018 mu během závodu selhal brzdový kotouč a narazil do vozu Brendona Hartleye. O rok později Ferrari strategicky pokazilo kvalifikaci, Leclerc startoval z 15. místa a při postupu polem boural, když se pokoušel předjet Hülkenberga.
V roce 2020 se v Monaku kvůli covidu-19 nezávodilo. Vloni si Leclerc vyjel pole position, ale poté boural a do závodu tak vůbec neodstartoval.
Letos pak v Monaku boural s vozem Laudy poté, co se mu rozpadl brzdový kotouč.
Kromě Alfy Romeo a souboje o pole position budeme také zvědaví na Mercedes. Ten v Barceloně vládl především na rovinkách. Ve třetím sektoru ale ztratil 0,362 s.