Alespoň ušetříme na platech, říká Lotus k odchodům inženýrů

Tým Lotus je přesvědčený, že ho ztráta některých předních technických pracovníků neoslabí. Změny probíhají pořád a můžou mít i pozitivní dopady.
Alespoň ušetříme na platech, říká Lotus k odchodům inženýrů

Z velkých technických jmen letos opustili Lotus technický ředitel James Allison a šéf aerodynamiky Dirk de Beer, oba zamířili do Ferrari. Podle ředitele Lotusu Patricka Louise rozhodovaly peníze.

"Pokud vezmete celkový objem platů u top týmů a vydělíte ho počtem deklarovaných zaměstnanců, je zřejmé, že je jejich průměr nad našimi možnostmi," uvedl v rozhovoru pro Auto Hebdo. "Na určitých úrovních jejich platy výrazně přesahují normy."

To ovšem podle Louise neznamená, že by měl Lotus ztratit na konkurenceschopnosti.

"Lidé vidí ve formuli 1 jen viditelnou část ledovce," vysvětloval. "Hvězdy, jak se říká. Znáte technického ředitele Airbusu? Ne, protože nejdůležitější není on, ale technický tým za ním, který vytvořil letadlo. Nic nám nesmí nahánět strach, protože nás nesmí nic rozhodit."

"Struktura byla postavena tak, aby nabídla co nejvíce autonomie různým šéfům divizí, kteří sami mají své podřízené šéfy. Stejným způsobem jsem si vytvořil svoji vlastní filiálku. Musím být schopný je nahradit ze dne na den. Tým nemůže být domeček z karet, který se zbortí, když jednu vytáhnete."

"V jednom oddělení, které je zvlášť citlivé a neznámé médiím, jsme měli 11 lidí. Já jsem jich během 12 měsíců vyměnil sedm. Nedošlo k žádnému narušení. Naopak, získali jsme na kompetencích a dynamice."

Navíc odchod relativně známých lidí, jako jsou Allison a De Beer, znamená, že tým ušetří finanční prostředky.

"V této oblasti jsme dosáhli menší deflace tím, že jsme nechali odejít lidi, kteří už neměli své místo v našem systému, a tím, že jsme povýšili jejich zástupce nebo nabrali mladé absolventy univerzit, které formujeme," potvrdil Louis. "Ale také angažováním velmi schopných lidí z jiných týmů, které ovšem nikdo nezná."

"Než abyste dali 10 miliónů ročně za Neweyho, je velmi výhodné mířit na jeho člověka číslo 3. Určitě je dobrý, když si ho Newey vybral jako číslo 3. Ale protože je číslo 3 za nepřekonatelnou jedničkou Neweym a jeho dvojkou, nemá tahle trojka žádnou naději na růst."

"Tohle číslo 3 velmi rádo odpoví na naši nabídku, bude hodně motivované a stane se výborným číslem 1. A bude lépe placený než číslo 3, ale nebude stát tolik jako ověřené číslo 1."

Další článek: Z formule 1 odcházím asi předčasně, připouští Webber

11. května | Podle posledních spekulací bude GP Turecka zrušena bez náhrady. Počet závodů by klesl z 23 na 22.
11. května | Júki Cunoda dnes slaví 21. narozeniny.
11. května | Za účasti tří týmů pokračují testy 18palcových pneumatik. Tentokrát v Barceloně. Red Bull nasadí Albona, Alfa Romeo Kubicu a Alpine by mělo nasadit Kvjata (od letošního roku rezervní jezdec týmu).
10. května | Red Bull ve Španělsku zůstal. Zítra a ve středu bude testovat 18palcové pneumatiky pro rok 2022. Po oba dny bude jezdit Alex Albon.