Alesimu se nelíbí situace ve F1. Musíte jen platit, platit, platit, říká

Jean Alesi není spokojen se současnou situací ve formuli 1, kdy podle slov bývalého závodníka mohou v nejvyšším patře motorsportu závodit jen synové miliardářů nebo mladí jezdci určitých manažerů.
Foto: Getty Images / Charles Coates
Alesimu se nelíbí situace ve F1. Musíte jen platit, platit, platit, říká | Foto: Getty Images / Charles Coates

Alesi ve své kariéře ve formuli 1 závodil za Tyrrell, Ferrari, Benetton, Sauber, Prost a Jordan. Nejdelší dobu (5 let) strávil u týmu z Maranella, za který tento týden poprvé ve Fioranu testoval i jeho syn Giuliano.

Ve Fioranu dostali mladí piloti šanci vyzkoušet monopost F1 

Ve Fioranu dostali mladí piloti šanci vyzkoušet monopost F1 

21letý pilot se však testem formule 1 rozloučil s Jezdeckou akademií Ferrari, ve které byl od roku 2016. Po dvou sezónách ve formuli 2, kde příliš nezazářil, se přesouvá do Japonska, kde bude závodit v Super formuli Lights a v asijské sérii GT300.

Jean Alesi je sice rád, že je nyní jasné směřování další kariéry jeho syna, zároveň je ale překvapen, jakým překážkám musí Giuliano a další mladí závodníci v Evropě čelit.

„Když se podíváte, co se děje v naší části světa v Evropě, nic není meritokracie. Všechno, co musíte udělat, je platit, platit, platit. Myslím, že je to šílené. Je to jediný sport na světě, kde musíte platit, abyste hráli. Myslím, že v Japonsku je to mnohem spravedlivější,“ řekl Alesi, který musel prodat i své Ferrari F40, aby mohl financovat kariéru svého syna.

Alesi prodal Ferrari F40, aby mohl podpořit svého syna v závodní kariéře

Alesi prodal Ferrari F40, aby mohl podpořit svého syna v závodní kariéře

Giuliano Alesi má k Japonsku blízko, když odtud pochází jeho matka Kumiko Goto. Stěžovat si nebude ani na nedostatek příležitostí k závodění.

„Bude závodit skoro každý víkend. To je něco, co v Evropě už není možné, pokud neplatíte spoustu peněz. Dnes musíte být miliardář, abyste pro svého syna koupili tým formule 1, jinak se do F1 nedostanete. Spousta sedaček je zablokována pro jezdce, jejichž manažery jsou (Frédéric) Vasseur a (Toto) Wolff,“ kritizuje Alesi.

„Naštěstí je tu Ferrari, které některým týmům dodává motory, takže mohou dodat také piloty. Mick Schumacher získal sedačku ve formuli 1 také za svůj titul ve formuli 2, ale nebylo by to možné bez podpory z Maranella.“

Další článek: O Grosjeana má velký zájem tým Dale Coyne v IndyCar

14:14 | Potvrzeno. Verstappen nasadil novou pohonnou jednotku. V neděli odstartuje z konce pole.
13:06 | F1 zvažuje, že se kvalifikace pojede v neděli. Zítra má hodně pršet. Jedna změna už přišla. Závod F3 se místo zítřejšího rána pojede dnes v v 16:25.
18:07 | Podle dřívějších spekulací ohledně kalendáře 2022 bychom v příštím roce už Imolu v kalendáři vidět neměli. Nicméně starosta tvrdí, že brzy potvrdí smlouvu do roku 2025. Podle italského formulapassion by se mělo jet v termínu GP Francie (že by konec Paul Ricardu?).
17:34 | W Series mění plány. Místo finále v Mexiku budou dva závody v Austinu.

GP Ruska 2021

Pátek 24. září 2021
1. trénink Bottas
2. trénink Bottas
Sobota 25. září 2021
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 26. září 2021
Závod 14.00