Alesi prodal Ferrari F40, aby mohl podpořit svého syna v závodní kariéře

Bývalý závodník Jean Alesi přiznal, že aby pomohl finančně podpořit svého syna Giuliana v programu HWA ve formuli 2, musel prodat své Ferrari F40. Vítěz jedné velké ceny formule 1 také vyzval ke snížení nákladů pro mladé formulové piloty.
Alesi prodal Ferrari F40, aby mohl podpořit svého syna v závodní kariéře

Člen Jezdecké akademie Ferrari Giuliano Alesi vloni po třech sezónách v GP3 přestoupil do formule 2, ale zůstal u stejného týmu Trident. Nejlépe přitom obsadil páté místo ve sprintu v Abú Dhabí a celkově skončil patnáctý. Letos ho čeká sezóna v týmu HWA.

Jeho otec Jean Alesi kritizoval formuli 2, že do pravidel nezanesla rozpočtový strop, který bude od příštího roku zaveden ve formuli 1. Ferrari F40, které musel prodat, se na trhu použitých vozů pohybuje na ceně jednoho milionu eur, zatímco sezóna ve formuli 2 může vyjít až na 1,8 milionu eur.

„F2 letos bude kvůli všem těm závodům pohromadě noční můra,“ řekl Alesi v rozhovoru pro Sky Sports F1.

Hamiltona znepokojují zvyšující se náklady v juniorských šampionátech

Hamiltona znepokojují zvyšující se náklady v juniorských šampionátech

„Mluvíme o rozpočtovém stropu, ale nic z toho se netýká formule 2, nezměnili cenu poplatku ani nic jiného. Jsem si proto jistý, že spousta jezdců nedokončí sezónu a to bude pro piloty formule 2 a formule 3 katastrofa.

„Doufám proto, že se v tomto velkém nepořádku něco změní a dostanou příležitost tito jezdci, kteří mnoho investovali nejen z pohledu peněz, ale také v životě, protože opustili školu nebo univerzitu, jelikož sní o tom, že budou závodníky a nikdo se o ně nestará.

„Jsem z toho velmi, velmi smutný, protože jsem bývalý pilot formule 1, mám kontakty, ale musel jsem prodat své Ferrari F40, abych dal dohromady peníze, aby můj syn mohl závodit ve formuli 2. A proč? Protože je téměř nemožné najít sponzory.“

Začaly testy formule 2. Jezdci vyrazili poprvé na 18palcových pneumatikách [galerie]

Začaly testy formule 2. Jezdci vyrazili poprvé na 18palcových pneumatikách [galerie]

Alesi dostal F40 od Ferrari jako součást smlouvy, když pro italskou stáj závodil mezi lety 1991 a 1995. Do týmu přišel po dvou letech u Tyrrellu. V roce 1996 odešel do Benettonu. Kariéru ve formuli 1 uzavřel v roce 2001 v Jordanu. Ve Velké ceně Kanady 1995 se dočkal svého jediného vítězství ve formuli 1.

„V rodině děláme věci s nadšením a mít v garáži Ferrari F40 nebo vidět svého syna závodit nelze srovnávat. Dávám přednost tomu, aby závodil. Jsem už příliš starý, abych řídil F40,“ dodává se smíchem Alesi.

Formule 2 letos absolvuje všech osm evropských víkendů společně s formulí 1. Kvůli pandemii koronaviru, která výrazně odložila začátek sezóny, je kalendář velmi kompaktní. Během deseti týdnů se od července do září pojede osm podniků. Po dvou v Rakousku a Velké Británii a po jednom v Maďarsku, Španělsku, Belgii a Itálii.

Foto: Getty Images / Charles Coates

Další článek: Otec Lewise Hamiltona nesouhlasí s restartem sezóny F1

10:36 | Podle Auto Hebdo u Renaultu končí šéf motorářů Rémi Taffin. U týmu pracuje 22 let.
3. srpna | Dan Ticktum už není vývojovým jezdcem Williamsu. Tým s ním ukončil spolupráci.
3. srpna | Ferrari oznámilo, že prohlídka vozu Charlese Leclera, do kterého narazil Lance Stroll, ukázala, že jeho motor je natolik vážně poškozen, že ho nebude možné opravit. Leclerca tak čekají penalizace.
3. srpna | Mladíci testují. Theo Pourchaire se ve středu sveze s vozem Alfy Romeo z roku 2018 v Maďarsku. Na trati nebude sám, probíhají tam testy 18palcových pneumatik. Oscar Piastri jezdí v Monze s vozem Renaultu ze stejného roku.