Albert Park posiluje bariéry, čeká na mnohem rychlejší vozy F1

Albert Park posiluje bariéry, čeká na mnohem rychlejší vozy F1

Albert Pak dostal od FIA pokyny, jak zvýšit bezpečnost okruhu a to kvůli rychlejším vozům formule 1.

Fanoušky jistě potěší, že bagry a beton v akci nejsou. Na okruhu, který hostí australskou Grand Prix, se nebudou zvětšovat únikové zóny nebo dokonce budovat nové. Změny se týkají především bariér.

Craig Moca, který je šéfem infrastruktury Albert Parku, zmínil v rozhovoru pro Motorsport.com, že okruh je bezpečný. Jako příklad samozřejmě uvedl loňskou nehodu Fernanda Alonsa, ze které pilot McLarenu odešel po svých.

Podle simulací se v Austrálii očekávají o 3 až 4 sekundy rychlejší časy na kolo. To nám ovšem nic neřekne. Z hlediska bezpečnosti jsou důležitější jiné údaje. V některých středně rychlých a rychlých zatáčkách budou vozy rychlejší o 20 až 50 km/h. 

Velká změna se chystá na přelomu 11. a 12. zatáčky. Vůz formule 1 tady proletí rychlostí 230 km/h. V případě problému jezdec sešlápne brzdy, zpomalí ho i štěrk ale i tak narazí do bariéry rychlostí asi 129 km/h. Albert Park zde proto instaluje vedle bariér z pneumatik také Tecpro bariéru.

Moca řekl, že si nemyslí, že Tecpro odvede v některých zatáčkách výrazně lepší práci než klasické bariéry z pneumatik. Další využití této bariéry proto neplánují. Její hlavní nevýhodou je cena. Bariéra do zatáčky 12 vyjde na 100 tisíc dolarů.

GettyImages-492113722.jpgGettyImages-494199352.jpg
Tecpro bariéra 

Změn dozná také bariéra v zatáčce číslo 1, kde v roce 2002 boural Ralf Schumacher. Šířka bariéry se zdvojnásobí.

Totéž platí pro zatáčku 6, kde se bariéra o délce 10 metrů zdvojnásobí. Místo tří řad pneumatik tam bude nově šest řad.

Největší změny dozná 14. zatáčka. Po celé délce únikové zóny bude také nově šest řad pneumatik s trubkovými vložkami. Dosud tam byly tři řady pneumatik.  

Foto: Getty Images / Lars Baron, Robert Cianflone

Doporučujeme

Články odjinud