Do kuriózní situace se dostali stewardi po kvalifikaci. Velká část jezdců by měla správně startovat z konce startovního pole.
První část kvalifikace byla hodně divoká – pršelo, došlo k několika nehodám, kvalifikace byla rozkouskována červenými vlajkami. Poměrně hodně jezdců nesplnilo limit 107 %, který byl Rosbergovým časem stanoven na 1:39.833.
Podle Sportovních pravidel (článek 35.1) nesmí vůz, který se nekvalifikoval, do závodu odstartovat.
Samozřejmě zde existují zadní vrátka. Stewardi mohou dát výjimku s přihlédnutím k časům z tréninků. V současné F1 to takto proběhne vždy, protože nemáme na startovním roštu tým, který by měl s tímto limitem za běžných podmínek problém.
Takže stewardi jezdcům dají souhlas se startem. Problém je jinde. Pokud jezdec dostane výjimku, má startovat po zakomponování všech penalizací z posledního místa! Třeba Red Bully by tak měly být odsunuty na konec startovního roštu.
Aktualizace:
FIA nakonec lišácky rozdělila problém na dvě části. Jezdci, kteří nepostoupili do Q2 budou skutečně odsunuti na konec startovního pole a to podle výsledků z třetího tréninku. Vtip je v tom, že jejich pořadí v tomto tréninku bylo stejné jako v první části kvalifikace! Tedy: Palmer, Massa, Magnussen, Wehrlein, Haryanto.
V případě jezdců, kteří postoupili do dalších částí (včetně Red Bullů) byla aplikována výjímka kvůli „mimořádným okolnostem“.
Jezdci, kteří se nekvalifikovali (pro srovnání i čas Rosberga)
P. |
Jezdec |
Tým |
Čas |
1 |
Nico Rosberg |
Mercedes |
1:33.302 |
- |
Daniel Ricciardo |
Red Bull |
1:39.968 |
- |
Max Verstappen |
Red Bull |
1:40.424 |
- |
Sergio Pérez |
Force India |
1:41.411 |
- |
Nico Hülkenberg |
Force India |
1:41.471 |
- |
Valtteri Bottas |
Williams |
1:42.758 |
- |
Jolyon Palmer |
Renault |
1:43.965 |
- |
Felipe Massa |
Williams |
1:43.999 |
- |
Kevin Magnussen |
Renault |
1:44.543 |
- |
Marcus Ericsson |
Sauber |
1:46.984 |
- |
Pascal Wehrlein |
Manor |
1:47.343 |
- |
Rio Haryanto |
Manor |
1:50.189 |
Foto: Getty Images / Dan Istitene