9
Fotogalerie

Aeroscreen ve městě? Extrémně obtížné a nekomfortní, říká Bourdais

Monoposty zámořského seriálu IndyCar už druhým rokem závodí s aeroscreenem, který v kokpitu chrání hlavu pilota. Zařízení, které bez diskuze zvyšuje bezpečnost jezdců především na oválech, má však i své nevýhody.

Největším problémem pro piloty je přerušení přirozeného proudění vzduchu kolem jezdce, což má za následek zvyšování teploty v kokpitu.

Tato potíž se projevuje především na městských tratích, tento víkend tak toto téma opět otevřel Sébastien Bourdais. Zkušeného Francouze a jeho soupeře totiž čekají dva závody v Detroitu.

„Aeroscreen má svůj bezpečností význam především na oválech. Tam jde o bezpečnost především,“ rozpovídal se bývalý pilot F1 pro racefans.net.

„Na městských okruzích si občas přeji, abychom aeroscreen neměli, kvůli němu je to v autě extrémně obtížné a nekomfortní.“

„Řekl bych, že je to příliš velký kompromis. Prostě se přidal velký bezpečnostní prvek na auto, které pro něco takového původně vůbec nebylo designováno. Nemyslelo se na to, jak bude obtékat vzduch,“ povzdechl si čtyřnásobný šampion Champ Car.

Na závodníky v IndyCar čekají v sobotu a v neděli dva závody na 70 kol, teploty na trati Belle Isle by se přitom mohly šplhat ke třiceti stupňům. Fyzicky tak rozhodně nepůjde o nic snadného.

„Když je horko a vlhko, tak především na městských okruzích tělní teplota v kokpitu stoupá ke kritickým hodnotám, až k padesáti stupňům. Posledních deset patnáct kol není žádná legrace.“

„Nás to čeká dvakrát, takže se musíme připravit na dehydrataci. S tou se nevyrovnávám úplně dobře,“ přiznal Bourdais.

Doporučujeme

Články odjinud