Aeroscreen ve městě? Extrémně obtížné a nekomfortní, říká Bourdais

Monoposty zámořského seriálu IndyCar už druhým rokem závodí s aeroscreenem, který v kokpitu chrání hlavu pilota. Zařízení, které bez diskuze zvyšuje bezpečnost jezdců především na oválech, má však i své nevýhody.

Největším problémem pro piloty je přerušení přirozeného proudění vzduchu kolem jezdce, což má za následek zvyšování teploty v kokpitu.

Tato potíž se projevuje především na městských tratích, tento víkend tak toto téma opět otevřel Sébastien Bourdais. Zkušeného Francouze a jeho soupeře totiž čekají dva závody v Detroitu.

„Aeroscreen má svůj bezpečností význam především na oválech. Tam jde o bezpečnost především,“ rozpovídal se bývalý pilot F1 pro racefans.net.

Aeroscreen mi zachránil život, popisuje děsivý zážitek šampion IndyCar

Aeroscreen mi zachránil život, popisuje děsivý zážitek šampion IndyCar

„Na městských okruzích si občas přeji, abychom aeroscreen neměli, kvůli němu je to v autě extrémně obtížné a nekomfortní.“

„Řekl bych, že je to příliš velký kompromis. Prostě se přidal velký bezpečnostní prvek na auto, které pro něco takového původně vůbec nebylo designováno. Nemyslelo se na to, jak bude obtékat vzduch,“ povzdechl si čtyřnásobný šampion Champ Car.

Na závodníky v IndyCar čekají v sobotu a v neděli dva závody na 70 kol, teploty na trati Belle Isle by se přitom mohly šplhat ke třiceti stupňům. Fyzicky tak rozhodně nepůjde o nic snadného.

Spiderman pobláznil Indianapolis! Castroneves počtvrté vyhrál Indy 500

Spiderman pobláznil Indianapolis! Castroneves počtvrté vyhrál Indy 500

„Když je horko a vlhko, tak především na městských okruzích tělní teplota v kokpitu stoupá ke kritickým hodnotám, až k padesáti stupňům. Posledních deset patnáct kol není žádná legrace.“

„Nás to čeká dvakrát, takže se musíme připravit na dehydrataci. S tou se nevyrovnávám úplně dobře,“ přiznal Bourdais.

Další článek: Americký sen o Le Mans. Glickenhaus je připraven na debut ve WEC

18:00 | Podle Mercedesu bylo Hamiltonovo kontroverzní výjezdové kolo rychlejší než to předchozí.
17:56 | Velká nehoda ve čtyřiadvacetihodinovce ve Spa, která připomenula události ne až tak dávné. Dva jezdci jsou v nemocnici, ale mimo ohrožení života. odkaz
14:05 | Steiner byl příliš velký pesimista. Tým stále pracuje na tom, aby Schumacher mohl do kvalifikace nastoupit. Šasi je ok, mění se převodovka. Tak jako tak ale odstartuje poslední (penalizace za převodovku).
13:56 | Alfa Romeo dostala za nebezpečné vypuštění Giovinazziho do jízdy Strollovi pokutu 5000 euro.

GP Maďarska 2021

Pátek 30. července 2021
1. trénink Verstappen (1:17.555)
2. trénink Bottas (1:17.012)
Sobota 31. července 2021
3. trénink Hamilton (1:16.826)
Kvalifikace Hamilton (1:15.419)
Neděle 1. srpna 2021
Závod 15.00