Aeroscreen ve městě? Extrémně obtížné a nekomfortní, říká Bourdais

Monoposty zámořského seriálu IndyCar už druhým rokem závodí s aeroscreenem, který v kokpitu chrání hlavu pilota. Zařízení, které bez diskuze zvyšuje bezpečnost jezdců především na oválech, má však i své nevýhody.

Největším problémem pro piloty je přerušení přirozeného proudění vzduchu kolem jezdce, což má za následek zvyšování teploty v kokpitu.

Tato potíž se projevuje především na městských tratích, tento víkend tak toto téma opět otevřel Sébastien Bourdais. Zkušeného Francouze a jeho soupeře totiž čekají dva závody v Detroitu.

„Aeroscreen má svůj bezpečností význam především na oválech. Tam jde o bezpečnost především,“ rozpovídal se bývalý pilot F1 pro racefans.net.

Aeroscreen mi zachránil život, popisuje děsivý zážitek šampion IndyCar

Aeroscreen mi zachránil život, popisuje děsivý zážitek šampion IndyCar

„Na městských okruzích si občas přeji, abychom aeroscreen neměli, kvůli němu je to v autě extrémně obtížné a nekomfortní.“

„Řekl bych, že je to příliš velký kompromis. Prostě se přidal velký bezpečnostní prvek na auto, které pro něco takového původně vůbec nebylo designováno. Nemyslelo se na to, jak bude obtékat vzduch,“ povzdechl si čtyřnásobný šampion Champ Car.

Na závodníky v IndyCar čekají v sobotu a v neděli dva závody na 70 kol, teploty na trati Belle Isle by se přitom mohly šplhat ke třiceti stupňům. Fyzicky tak rozhodně nepůjde o nic snadného.

Spiderman pobláznil Indianapolis! Castroneves počtvrté vyhrál Indy 500

Spiderman pobláznil Indianapolis! Castroneves počtvrté vyhrál Indy 500

„Když je horko a vlhko, tak především na městských okruzích tělní teplota v kokpitu stoupá ke kritickým hodnotám, až k padesáti stupňům. Posledních deset patnáct kol není žádná legrace.“

„Nás to čeká dvakrát, takže se musíme připravit na dehydrataci. S tou se nevyrovnávám úplně dobře,“ přiznal Bourdais.

Váš názor Další článek: Americký sen o Le Mans. Glickenhaus je připraven na debut ve WEC
11:34 | F1 prodloužila s Abú Dhabí smlouvu do roku 2030.
10:44 | S vozem Williams bude příští týden v juniorských testech jezdit Logan Sargeant.
16:06 | Příští týden proběhnou v Abú Dhabí testy 18palcových pneumatik ale také testy juniorských jezdců. Robert Švarcman bude jezdit s Haasem ale také s Ferrari (tam společně s Fuocem).
14:49 | Uveřejněna startovní listina pro rok 2022: Kuan-jü Čou s číslem 24, Ferrari zatím bez Mission Winnow a Red Bull / AlphaTauri s motory Red Bull Powertrains.

GP Abú Dhabí 2021

Pátek 10. prosince 2021
1. trénink 10.30–11.30
2. trénink 14.00–15.00
Sobota 11. prosince 2021
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 12. prosince 2021
Závod 14.00