Aerodynamický tunel může za současnou ztrátu ve vývoji, tvrdí Ferrari

Aerodynamický tunel může za současnou ztrátu ve vývoji, tvrdí Ferrari

Šéf týmu Ferrari Stefano Domenicali se v Suzuce vrátil k maranellskému aerodynamickému tunelu. Nefunguje správně, což znamená problémy v boji o titul.

Problémy Ferrari se těžkou chápou, do sezóny vstoupilo s pomalým vozem, který v druhé třetině dotáhlo na úroveň nejlepších, aby pak v závěrečné fázi začalo znovu ztrácet. Všech těchto výkyvů dosáhlo se stejným aerodynamickým tunelem, který je ale teď podle vedení stáje problematický.

"Jsem si jistý, že se to stalo také jiným týmům, ale v druhé polovině sezóny nám nefungují všechny úpravy, které na vůz nasazujeme," vysvětloval Domenicali. "Takže jsme to začali prošetřovat a objevili tento problém."

Tím problémem Domenicali myslí nedostatečnou korelaci dat mezi aerodynamickým tunelem a tratí, zmínil ho už prezident Ferrari Luca di Montezemolo.

"Tento nástroj není na úrovni nových technologií na trhu. Proto si myslíme, že ho musíme vylepšit, abychom dosahovali většího zlepšení při nasazování dílů na trať."

"Naše struktura v tomto ohledu není nejlepší. Je dost stará. Snažíme se vylepšit kvalitu nástrojů, které máme. Snažíme se zlepšit korelaci dat, takový je plán a mělo by se nám to podařit před příští sezónou."

Jenomže Alonso bojuje o titul letos a potřebuje rychlé auto teď. "Situace v šampionátu je jasná, pokud nedokážete vylepšovat auto, tak je těžší bojovat o titul, protože se nemůžeme jen spoléhat na problémy ostatních."

"Nemůžeme se spoléhat na třetí nebo čtvrtá místa, musíme zajistit, že dokážeme vyhrát závod, pak se uvidí, jak jsou na tom ostatní," uzavřel Domenicali.

Doporučujeme

Články odjinud