Šéf týmu McLaren Eric Boullier přiznal, že problémy MP4-29 v rychlých pasážích nemají snadné řešení. Chvíli potrvá, než týmy vyvine a nasadí potřebné díly.
Jenson Button to avizoval už před závodním víkendem v Malajsii, McLaren letos vyniká spíš trakcí v pomalých zatáčkách, než aerodynamickou výkonností v rychlých úsecích. Samozřejmě se to snaží napravit.
„Bude to celkem bolestivé, to víme,“ řekl Boullier. „Proto už jsme ve vývoji v agresivním režimu. Každý závod nasazujeme nové díly a mně se dnes hodně ulevilo, z mnoha důvodů.“
„Zimu jsme trávili prací na tom, abychom měli dobrou korelaci mezi aerodynamickým tunelem a tratí, a zdá se, že to funguje.“
Lepší aerodynamickou efektivnost vozu očekává McLaren až na konci května. Ale v té době se pojede Monako a následně Kanada, kde rychlé zatáčky stejně nejsou. Takže by se tam wokingskému týmu mělo dařit v každém případě.
„Ano, samozřejmě, protože se tam jede s menším přítlakem, Monako také bude jiný příběh, protože se nemusíte starat o spotřebu paliva. Myslím, že tou dobou už bychom měli mít ztrátu dohnanou.“
To ale neznamená, že by se do té doby měl McLaren trápit jako v Malajsii, tam sehrálo svoji roli počasí.
„Je třeba být opatrný,“ upozornil Boullier. „Tento víkend jsme se trápili kvůli horku. Když se podíváte na páteční dopoledne, byli jsme OK. Nebyli jsme v pozici, kdy bychom mohli vyhrát závod, ale naše relativní rychlost byla ve srovnání s ostatními lepší.“
„Věděli jsme, že v horku budeme trpět, protože degradace pneumatik byla mnohem větší, více se přehřívaly. A v tom ostatní týmy získaly.“