Abiteboula ohromila práce motorářů Ferrari

Abiteboula ohromila práce motorářů Ferrari

Renault se snaží stáhnout ztrátu, kterou má na Mercedes a Ferrari. Ani ostatní výrobci ale nezahálí.

Cyril Abiteboul připustil, že ho zaujaly zisky konkurentů z posledních týdnů a to zejména Ferrari.

Renault podobně jako Honda nasadil v Kanadě vylepšení. Nevypadá to, že by mu to výrazně pomohlo.

„Jsem ohromen tím, co děláme, ale také mě ohromilo, co dělají naši konkurenti, protože ztráta se ve skutečnosti nezmenšuje,“ řekl Abiteboul pro Autosport.

„To, co děláme, nám jen dovoluje zachovat tuto ztrátu. Zejména Ferrari učinilo se svým továrním týmem a se zákaznickými týmy v posledních několika závodech důležitý krok.“ 

„Je to velmi pozoruhodné a musíme to aplikovat na to, co děláme a na priority, které přijmeme.“

Podle Abiteboula se ztráta v Silverstonu zvětšila. Kvůli vyššímu přítlaku a pneumatikám se podle šéfa Renaultu zvětšil čas, který jezdci stráví na plně stlačeném plynovém pedálu.

Abiteboul tak reagoval na slova Maxe Verstappena, podle kterého motor Renaultu ztrácí 70 a 80 koní.

„Je opravdu úžasné, jak se tratě mění. Zejména letos s extra efektem normálního aerodynamického vývoje a s pneumatikami s větší přilnavostí. Ale spousta okruhů byla také přeasfaltována.“

„Ne vždy víme, co očekávat od nového povrchu, ale bylo opravdu překvapující vidět, kolik přilnavosti nabízí nový Silverstone a překvapením bylo i procento tratě, na které se nyní jede na plný plyn.“

Podle Abiteboula je Silverstone nyní z hlediska výkonu jedna z nejcitlivějších tratí, které kdy viděl. Dříve to podle něj býval Montreal.

„Některé komentáře jezdců musí být uvedeny do kontextu s vývojem trati,“ dodal Abiteboul.

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Doporučujeme

Články odjinud