Abiteboula ohromila práce motorářů Ferrari

Renault se snaží stáhnout ztrátu, kterou má na Mercedes a Ferrari. Ani ostatní výrobci ale nezahálí.
Abiteboula ohromila práce motorářů Ferrari

Cyril Abiteboul připustil, že ho zaujaly zisky konkurentů z posledních týdnů a to zejména Ferrari.

Renault podobně jako Honda nasadil v Kanadě vylepšení. Nevypadá to, že by mu to výrazně pomohlo.

Jezdci Renaultu si vlivu párty módu nevšimli

Jezdci Renaultu si vlivu párty módu nevšimli

„Jsem ohromen tím, co děláme, ale také mě ohromilo, co dělají naši konkurenti, protože ztráta se ve skutečnosti nezmenšuje,“ řekl Abiteboul pro Autosport.

„To, co děláme, nám jen dovoluje zachovat tuto ztrátu. Zejména Ferrari učinilo se svým továrním týmem a se zákaznickými týmy v posledních několika závodech důležitý krok.“ 

„Je to velmi pozoruhodné a musíme to aplikovat na to, co děláme a na priority, které přijmeme.“

Podle Abiteboula se ztráta v Silverstonu zvětšila. Kvůli vyššímu přítlaku a pneumatikám se podle šéfa Renaultu zvětšil čas, který jezdci stráví na plně stlačeném plynovém pedálu.

Abiteboul tak reagoval na slova Maxe Verstappena, podle kterého motor Renaultu ztrácí 70 a 80 koní.

Chybí nám výkon, ale na to jsme si už  zvykli, lamentují jezdci Red Bullu

Chybí nám výkon, ale na to jsme si už zvykli, lamentují jezdci Red Bullu

„Je opravdu úžasné, jak se tratě mění. Zejména letos s extra efektem normálního aerodynamického vývoje a s pneumatikami s větší přilnavostí. Ale spousta okruhů byla také přeasfaltována.“

„Ne vždy víme, co očekávat od nového povrchu, ale bylo opravdu překvapující vidět, kolik přilnavosti nabízí nový Silverstone a překvapením bylo i procento tratě, na které se nyní jede na plný plyn.“

Podle Abiteboula je Silverstone nyní z hlediska výkonu jedna z nejcitlivějších tratí, které kdy viděl. Dříve to podle něj býval Montreal.

„Některé komentáře jezdců musí být uvedeny do kontextu s vývojem trati,“ dodal Abiteboul.

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Diskuze (164) Další článek: Miami by mohlo mít smlouvu na 20 let (+ aktuální podoba okruhu)
16:32 | Zajímavé. Podle webu odkaz míří bývalý šéf Porsche v LMP1 Andreas Seidl do vedení McLarenu.
7. prosince | Oprava: Gala FIA zdá se už teď. odkaz
6. prosince | Toto Wolff prozradil, že si při oslavách titulu poranil přední zkřížený vaz.
6. prosince | Jak se vám líbila letošní sezóna? Oznámkujte ji jako ve škole