Abiteboul v říši divů: Haas a Ferrari podle něj ničí F1

Když se Renault vrátil do F1 a koupil Lotus, věděl, že návrat na vrchol potrvá několik let. Jenomže vrchol je dál, než si Francouzi mysleli.
Abiteboul v říši divů: Haas a Ferrari podle něj ničí F1

Zatímco někteří dobývají vrchol pomoci kyslíku a šerpů, Renault musí jít sám a bez kyslíku. Tak nějak by se daly popsat pocity Cyrila Abiteboula.

Abiteboul upozorňuje, že Ferrari a Mercedes utrácejí neuvěřitelné sumy a těží ze spolupráce se „satelitními týmy“. Ferrari má blízký vztah k Haasu a Alfě Romeo, Red Bull k Toro Rosso. Mercedes je v tomto ohledu na tom nejhůře, ale i tak má určitý vztah s Racing Point, který se možná rozšíří. 

Renault znepokojuje, že Liberty Media nedělá další kroky v nových pravidlech

Renault znepokojuje, že Liberty Media nedělá další kroky v nových pravidlech

Pokud by se Renault rozhodoval o vstupu do F1 dnes, možná by to dopadlo jinak.

„Tehdy jsme si neuvědomovali, že některé týmy odstartují tento bláznivý závod ve zbrojení – hlavně Ferrari a Mercedes,“ řekl Abiteboul pro Auto Motor und Sport. „Je to jiný sport, jiný vesmír.“

„Našim plánem bylo pracovat na stejné úrovni jako špičkové týmy, ale ty i nadále rostly stejným tempem jako my. Jsou to tak šílená čísla, že se tomu nemůže a ani nechceme vyrovnat.“

Jaké díly vlastně Haas odebírá a co ostatní?

Jaké díly vlastně Haas odebírá a co ostatní?

Haas vytvořil precedens

„Haas vytvořil precedens, který je nyní obtížné vrátit zpět. Pro mě existuje éra před Haasem a po příchod Haasu. Formule 1 se možná navždy změnila. Z deseti týmů jsou tu čtyři nebo pět týmů. Brzy nebudete moci vyhrát, pokud nemáte B tým.“

„Než budeme moci porazit Ferrari, budeme muset nejprve porazit Haas. A čím těžší to je, tím těžší je získat více peněz a sponzorů.“

Haas se o víkendech nedostane k simulátoru Ferrari. Našel jiné řešení

Haas se o víkendech nedostane k simulátoru Ferrari. Našel jiné řešení

„Tuto situaci vidíme jako velmi vážnou. Není to jen problém pro Renault, ale pro každého, kdo si nemůže dovolit tento model.“

 

Nechceme být součástí takové F1.

 

„Nevím, jak zastavit tento závod ve zbrojení a tyto satelitní týmy jsou toho součástí. FIA si to musí uvědomit. Nechceme být součástí takové F1.“

Od roku 2021 by měl být postupně zaváděn rozpočtový strop, ale podle Abiteboula to nemůže. „Bude to právě naopak. Pokud máte k dispozici méně zdrojů, spolupráce vám pomůže ještě více. Jeden tým se může soustředit na vývoj aerodynamiky, druhý na šasi. Vytvoří to fantastickou alianci. Pokud zůstanete sami, nebudete mít šanci.“

Renault nyní dodává pohonné jednotky jen McLarenu. Abiteboul připustil, že si možná bude muset s McLarenem promluvit. Je otázkou, zda by ve Wokingu měli zájem se stát B týmem. A i kdyby ano, podle Abiteboula to bude jen slabý odvar toho, co mají ostatní. 

Foto: Getty Images / Dan Istitene

Další článek: Williams je na tom tak špatně, že asi bude testovat nové pneumatiky

13. října | Incident mezi Gaslym a Pérezem vyšetřován... přestože se fakticky nestal.
12. října | Alfa Romeo by měla brzy potvrdit jezdeckou sestavu pro příští rok. Očekává se, že zůstanou současní jezdci.
12. října | F1 bude od 10:00 na svém YouTube vysílat GP Japonska 2005

GP Japonska 2019

Pátek 11. října 2019
1. trénink Bottas (1:28.731)
2. trénink Bottas (1:27.785)
Neděle 13. října 2019
Kvalifikace Vettel (1:27.064)
Závod Bottas