Abiteboul: Rozpočtem je Renault na úrovni Toro Rosso

Šéf továrního týmu Renault Cyril Abiteboul řekl, že jeho tým ve formuli 1 pracuje se stejným, ne-li menším množstvím zdrojů než jeho soupeři ze středu startovního pole.
Abiteboul: Rozpočtem je Renault na úrovni Toro Rosso

Francouzská stáj má za sebou těžký vstup do letošní sezóny formule 1, když jí v Poháru konstruktérů patří s dvanácti body osmá pozice.

Během předsezónních testů se přitom odhadovalo, že by mohl Renault být jasně na čele týmů ze středu pole a možná i získat stupně vítězů.

„Ne, to jsem nikdy neřekl. Tento rok je náš cíl jasný. Mohli to říct lidé z organizace, ale já ne,“ řekl Abiteboul pro SoyMotor o umístění na stupních vítězů.

„Lidé se neustále ptají, kdy získáme stupně vítězů, ty ale tento rok za běžných okolností nejsou možné. Rádi bychom, ale když se podíváte na to, jak to nyní je ve formuli 1, tak nikdy nebyla taková stabilita vítězů v závodech. Od roku 2014 byl jen párkrát jiný tým (než Mercedes, Red Bull a Ferrari, pozn. redakce) na stupních vítězů. Všichni souhlasíme s tím, že je to ve formuli 1 velký problém. Není to problém jen pro Renault, ale pro (celou) formuli 1.“

Problém s pneumatikami a rozbitá dynamika týmu. Abiteboul chce akční plán

Problém s pneumatikami a rozbitá dynamika týmu. Abiteboul chce akční plán

Podle novinářů z SoyMotor Renault letos zaostal ve vývoji. Srovnávají jej s McLarenem, který využívá pohonných jednotek Renault, a který podle nich pracuje se stejným množstvím zdrojů. To však Abiteboul vyvrátil.

„(McLaren) jich má mnohem více! Víte, kolik tady investujeme? Pracujeme s rozpočtem na úrovni Toro Rosso a nevěříme tomu, že investovat více peněz udělá rozdíl. Místo toho, abychom plýtvali spoustou zdrojů, se můžeme podívat na McLaren. Znám jejich čísla a mohu vám říct, že mají o několik set lidí více než my. Jak daleko jsou od nás? Dává to smysl? Prozatím ne,“ popisuje Abiteboul. McLaren zatím získal o deset bodů více než Renault a v Poháru konstruktérů je čtvrtý.

„A my nikdy nebudeme mít těch 150 milionů eur navíc, které potřebujeme, abychom byli jako Mercedes, protože to nedává žádný smysl. Pro nás to neodpovídá hodnotě formule 1. Radši se soustředíme na rok 2021, když přijde omezení toho, kolik smíte investovat,“ uzavírá.

Foto: Getty Images / Charles Coates

Další článek: Nový šéf McLarenu Seidl se soustředí na rok 2021

18:02 | Haas oznámil prodloužení spolupráce se sponzorem Richard Mille.
14:41 | Peugeot se vrací do WEC. Od roku 2022 bude jezdit v kategorii hypercarů.
12. listopadu | Binotto potvrdil, že Leclerc v Brazílii nasadí nový motor. Není ale jasné, zda půjde o letošní nejnovější specifikaci, nebo něco ještě novějšího (pro příští rok).

GP Brazílie 2019

Pátek 15. listopadu 2019
1. trénink 15.00–16.30
2. trénink 19.00–20.30
Sobota 16. listopadu 2019
3. trénink 16.00–17.00
Kvalifikace 19.00–20.00
Neděle 17. listopadu 2019
Závod 18.10