Abiteboul: Red Bull je díky Renaultu tím, čím dnes je

Abiteboul: Red Bull je díky Renaultu tím, čím dnes je

Šéf Renaultu ve formuli 1 Cyril Abiteboul řekl, že také díky francouzské automobilce je tým Red Bull dnes tím, čím je. Reaguje tak na nedávné komentáře o záměrné kritice týmu, kterému v minulosti dodával pohonné jednotky.

Tým Red Bull s motory Renault dominoval formuli 1 v letech 2010 až 2013, kdy Sebastian Vettel získal čtyři tituly mistra světa a Red Bull čtyřikrát vyhrál Pohár konstruktérů.

Po přechodu na nové hybridní šestiválcové motory měl však Renault potíže se spolehlivostí i výkonností svých pohonných jednotek, což nakonec vyústilo až k ukončení spolupráce a navázání partnerství Red Bullu s dodavatelem motorů Honda.

„V jedné věci musím Christianovi (Hornerovi, šéfovi Red Bullu, pozn. redakce) a Red Bullu projevit své uznání, jsou fantastičtí v komunikační strategii. Komunikace je součástí tohoto světa, je součástí formule 1, je to součást vaší strategie a taktiky. Nejsou prvním ani posledním týmem na světě, který využil všech zbraní tohoto světa a, upřímně řečeno, také vás (médií), aby ovlivnili to, co se děje,“ řekl Abiteboul pro Motorsport.com.

„Četl jsem, že Max (Verstappen) je rád, že dostal penalizaci za motor - úžasné! To je součást tohoto světa, nechci však opomenout to, a na tom bych se s Christianem shodl, že náš motor nebyl v letech 2014 a 2015 na požadované úrovni. Jsou tu jisté polehčující okolnosti. Byli jsme nesmírně šťastní a Renault přispěl k tomu, aby z Red Bullu udělal to, čím dnes je, tím, že vyhrál čtyři šampionáty v řadě. Jednak finančně svými sponzory a jednak technologicky svým talentem a získáním zaměstnanců je Red Bull i díky Renaultu tím, čím je.“

Abiteboul nicméně připustil, že po zisku čtyř titulů v řadě se Renault tolik nesoustředil na to, co je potřeba udělat v rámci změn pravidel pro rok 2014. S tím souhlasí také Horner.

„Měli jsme několik rozhovorů, byli jsme v Paříži, viděli jsme se s (výkonným ředitelem Renaultu) Carlosem Ghosnem, řekli jsme o tom, co nás znepokojuje. Do roku 2015, kdy byl motor zřejmě horší než v roce 2014, se úroveň frustrace dostala až do stavu, kdy jsme si mysleli 'dobře, pokud budeme otevřenější o naší frustraci, možná si to vynutí reakci',“ popsal Horner.

„Cyril do toho pak byl znovu celý zapálený. Zkoušíte při tom každý mechanismus, kterým se můžete pokusit zlepšit konkurenceschopnost. V té době jsem měl pocit, že si Renault možná nemůže dovolit potíže, aby tyto motory nebyly konkurenceschopné, spolehlivé a nedosahovaly výsledků. Bohužel to nevyšlo,“ dodal šéf Red Bullu.

Foto: Getty Images / Dan Istitene

Doporučujeme

Články odjinud