Abiteboul očekává, že brzy vzplane bitva o nové pohonné jednotky pro rok 2026

Formule 1 do značné míry zmrazila vývoj současných pohonných jednotek. Ve formuli 1 mají zůstat do roku 2025. Cyril Abiteboul ale očekává, že se už brzy rozhoří boj o podobu nových pohonných jednotek pro rok 2026.
Abiteboul očekává, že brzy vzplane bitva o nové pohonné jednotky pro rok 2026

Formule 1 dále omezila vývoj pohonných jednotek – bude omezen testovací čas na stolicích i počty verzí komponent, které mohou týmy nasadit v průběhu sezóny. Současné pohonné jednotky mají zůstat do konce roku 2025. Sezóna 2026 je sice ještě daleko, ale podle šéfa Renaultu se boj na této frontě rozhoří už relativně brzy.

„Pravděpodobně bude třeba udělat více práce na straně pohonné jednotky,“ řekl Abiteboul pro Motorsport.com. „Trochu jsme omezili závody ve vývoji pohonných jednotek omezením počtu nových homologací za rok a dalším omezením počtu hodin na dynamometrech.“

„Je to dobré, ale stále je šíleně drahé udržovat a provozovat tyto motory.“ 

Formule 1 postupně zmrazí vývoj pohonných jednotek a to na několika frontách

Formule 1 postupně zmrazí vývoj pohonných jednotek a to na několika frontách

Podle Abiteboula je dalším krokem, který potřebuje F1 udělat, podívat se na podobu dalších pohonných jednotek, aby byly ekonomicky únosnější.

„Začínáme přemýšlet o tom, co bychom chtěli přinejmenším z hlediska cílů sportu. Jeden jsem zmínil jako pravděpodobně nejdůležitější – ekonomickou udržitelnost dalšího programu pohonných jednotek, protože u těch současných je to velmi obtížné.“

„Další věc, o které musíme přemýšlet, je příslušná technologie. Vidíme tempo, jakým elektrifikace nabírá na síle všude ve světě, a proto musíme velmi tvrdě přemýšlet o tom, co to znamená pro F1, co to znamená v kontextu závodění, co to znamená v souvislosti s paralelní koexistencí formule E.“

Podle Abiteboula je vhodné se dohodnout na podobě nových pohonných jednotek v příštím roce nebo v roce 2022, aby mohl v roce 2023 začít vývoj.

Zrušení MGU-H není tak snadné

Formule 1 už má v jistém smyslu diskusi o nových pohonných jednotkách za sebou. Mělo dojít k jejich zjednodušení, aby přišli noví dodavatelé jako třeba Aston Martin, Porsche apod. Nakonec se zjistilo, že žádný skutečně vážný zájemce není, a tak se změny odložily. Na stole ale byla například možnost zrušení MGU-H, který je nepochybně nejsložitější částí pohonné jednotky. Podle Abiteboula to není tak snadné, jak se říká.

„Máme MGU-H pro palivovou účinnost motoru. Jsme připraveni říct, že ztratíme kolem 20 až 30% palivové účinnosti? Nedokážu si představit, jak vozíme více paliva, protože už víme, že v roce 2022 budou auta ještě těžší. Pokud odstraníme MGU-H, tak mluvíme o dalších 50 kg paliva, abychom měli stejnou úroveň udržitelného výkonu.“

Foto: Getty Images / Rudy Carezzevoli

Další článek: Russell získal v Montrealu čtvrtý triumf

19:42 | Junior Ferrari Robert Shwartzman vyhrál závod formule 2.
13:09 | Jeden z dalších aspektů. Není to jen o trati a vozech. V současné době jsou podmínky takové, že v případě nehody nemůže vzlétnout vrtulník. A ten je s ohledem na vzdálenost Štýrského Hradce klíčový.
12:57 | Problém pro GP Maďarska: každý z rizikové země (z pohledu F1 hlavně Velká Británie) se může zdržovat jen na okruhu a v hotelu. Pokud bude "chycen" jinde, dostane 15 tisíc euro pokuty. Může to odradit zejména novináře nebo lidi z doprovodných sérií.
11:16 | Na Red Bull Ringu prší. Pokud by dnes kvalifikace nebyla možná, existují tři scénáře: 1) Kvalifikace by se jela v neděli dopoledne (pravděpodobné, má být hezky), 2) Vzaly by se výsledky třetího tréninku (pokud bude), 3) vzaly by se výsledky druhého tréninku.

GP Štýrska 2020

Pátek 10. července 2020
1. trénink Pérez (1:04.867)
2. trénink Verstappen (1:03.660)
Sobota 11. července 2020
3. trénink Zrušeno (déšť)
Kvalifikace Hamilton (1:19.273, déšť)
Neděle 12. července 2020
Závod 15.10