Abiteboul: Díky spolehlivosti vozů je v F1 těžší bodovat

Caterham a Marussia čekají na body čtyři roky. Podle šéfa malajsijského týmu Cyrila Abiteboula jsou vozy čím dál spolehlivější a současné tratě s širokými asfaltovými výjezdovými zónami tolik netrestají chyby.
Abiteboul: Díky spolehlivosti vozů je v F1 těžší bodovat

Týmy Caterham a Marussia vstoupily do formule 1 společně v roce 2010, Caterham tehdy pod názvem Lotus, Marussia jako Virgin, ale ani jednomu z nich se dosud nepodařilo bodovat. Obě stáje tak svorně drží rekord v počtu startů bez bodovaného umístění. Nejblíže bodům byl zatím Vitalij Petrov, který dojel s caterhmamem jedenáctý ve Velké ceně Brazílie roku 2012, ze stejného roku má Marussia zásluhou Tima Glocka a Charlese Pica dvě dvanáctá místa.

Podle šéfa Caterhamu Cyrila Abiteboula je v F1 čím dál těžší získat body. Připisuje to větší spolehlivosti vozů a jejich snadnější řiditelnosti. "Upřímně, spolehlivost je něco šíleného. Před pár lety jste věděli, že některá auta nedojedou kvůli spolehlivosti," připomněl a poukázal také na nové tratě s širokými asfaltovými výjezdovými zónami. "Jezdci mohou opustit trať a vrátit se, a to dokonce i po nehodě v první zatáčce. Sám nejsem jezdec, ale věřím, že auta jsou na řízení jednodušší."

Abiteboul připomněl, že v současnosti jezdci dokáží i v těsných soubojích při jízdě na limitu své vozy zvládnout a v případě menší chyby se na trať vrátit. "Když jedou trochu za hranou, nepotká je žádný trest. Nevěřím, že jezdci jsou lepší než byli před deseti lety. Je to jen kombinace profilu tratě, vozů a všech dynamických systémů," myslí si a svůj názor opírá i o zkušenosti z vlastního týmu.

Poté, co Caterham nasadil nový systém zavěšení, jeho nizozemský pilot Giedo van der Garde výrazně snížil počet svých chyb. "Mohli jsme pozorovat, o kolik lepší a jednodušší bylo řízení auta. Giedo toho využil. Viděli jsme, jak se na začátku sezony trápil. Vypadá to, že se zlepšil jako jezdec. Zlepšil se, ale uvedení nového systému může zcela změnit výkonnost jezdce," vysvětluje Abiteboul. "Všechno je spolehlivější. Závod začíná s dvaadvaceti auty a končí s téměř dvaadvaceti auty."

Další článek: Ecclestone věří, že Red Bull neztratí motivaci

15:08 | Haas potvrdil, že Mazepin bude jezdit s číslem 9. Původně chtěl jezdit s číslem 99, ale to má Giovinazzi. Číslo 9 měl Ericsson, ale vzhledem k tomu, že je (bude) dva roky mimo F1, tak se číslo uvolní...
15:04 | Podle španělských médií dostal Alonso zelenou pro účast v testu mladíků po Abú Dhabí. Do testů by prý měly být nakonec nasazeny dvě auta od každého týmu, takže uvidíme i Buemiho, Kubicu, Ferrari zřejmě nasadí Sainze. Zatím to nebylo potvrzeno.
13:33 | Mick Schumacher se s Haasem zúčastní prvního tréninku na GP Abú Dhabí a také testů po závodě.
9:40 | Jezdecké sestavy pro GP Sachíru: Haas: Pietro Fittipaldi, Kevin Magnussen Mercedes: George Russell, Valtteri Bottas Williams: Jack Aitken, Nicholas Latifi

GP Sachíru

Pátek 4. prosince 2020
1. trénink 14.30–16.00
2. trénink 18.30–20.00
Sobota 5. prosince 2020
3. trénink 15.00–16.00
Kvalifikace 18.00–19.00
Neděle 6. prosince 2020
Závod 18.10