Abiteboul: Díky spolehlivosti vozů je v F1 těžší bodovat

Caterham a Marussia čekají na body čtyři roky. Podle šéfa malajsijského týmu Cyrila Abiteboula jsou vozy čím dál spolehlivější a současné tratě s širokými asfaltovými výjezdovými zónami tolik netrestají chyby.
Abiteboul: Díky spolehlivosti vozů je v F1 těžší bodovat

Týmy Caterham a Marussia vstoupily do formule 1 společně v roce 2010, Caterham tehdy pod názvem Lotus, Marussia jako Virgin, ale ani jednomu z nich se dosud nepodařilo bodovat. Obě stáje tak svorně drží rekord v počtu startů bez bodovaného umístění. Nejblíže bodům byl zatím Vitalij Petrov, který dojel s caterhmamem jedenáctý ve Velké ceně Brazílie roku 2012, ze stejného roku má Marussia zásluhou Tima Glocka a Charlese Pica dvě dvanáctá místa.

Podle šéfa Caterhamu Cyrila Abiteboula je v F1 čím dál těžší získat body. Připisuje to větší spolehlivosti vozů a jejich snadnější řiditelnosti. "Upřímně, spolehlivost je něco šíleného. Před pár lety jste věděli, že některá auta nedojedou kvůli spolehlivosti," připomněl a poukázal také na nové tratě s širokými asfaltovými výjezdovými zónami. "Jezdci mohou opustit trať a vrátit se, a to dokonce i po nehodě v první zatáčce. Sám nejsem jezdec, ale věřím, že auta jsou na řízení jednodušší."

Abiteboul připomněl, že v současnosti jezdci dokáží i v těsných soubojích při jízdě na limitu své vozy zvládnout a v případě menší chyby se na trať vrátit. "Když jedou trochu za hranou, nepotká je žádný trest. Nevěřím, že jezdci jsou lepší než byli před deseti lety. Je to jen kombinace profilu tratě, vozů a všech dynamických systémů," myslí si a svůj názor opírá i o zkušenosti z vlastního týmu.

Poté, co Caterham nasadil nový systém zavěšení, jeho nizozemský pilot Giedo van der Garde výrazně snížil počet svých chyb. "Mohli jsme pozorovat, o kolik lepší a jednodušší bylo řízení auta. Giedo toho využil. Viděli jsme, jak se na začátku sezony trápil. Vypadá to, že se zlepšil jako jezdec. Zlepšil se, ale uvedení nového systému může zcela změnit výkonnost jezdce," vysvětluje Abiteboul. "Všechno je spolehlivější. Závod začíná s dvaadvaceti auty a končí s téměř dvaadvaceti auty."

Další článek: Ecclestone věří, že Red Bull neztratí motivaci

9:41 | Kromě společnosti Uralkali přichází k Haasu také německá telekomunikační firma 1&1.
2. března | Výkonný ředitel Alpine Marcin Budkowski prozradil, že sprintové závody budou mít název superkvalifikace.
2. března | Alpine zítra uskuteční filmovací den v Silverstonu. S letošním vozem už jezdily také týmy McLaren, Red Bull Racing, AlphaTauri, Alfa Romeo a Williams. Naopak Mercedes chce vyjet až v testech...
2. března | Romain Grosjean si nasadil kameru na svou helmu a ukáže vám okruh Laguna Seca z vozu IndyCar. odkaz