Abiteboul chválí svůj tým za to, jak se vypořádal s problémy Palmera v Rusku

Jolyon Palmer nezažil v Soči zrovna ideální víkend. Od pátku měl problémy. Podle Abiteboula musí začít získávat body.
Abiteboul chválí svůj tým za to, jak se vypořádal s problémy Palmera v Rusku

První problém na voze Palmera se objevil v pátek. Došlo k poruše v oblasti výfukového systému, což poškodilo vůz a vedlo to k výměně šasi. Renault dokonce musel využít žolíka, aby mohli mechanici pracovat přesčas. 

U Ferrari a Renaultu porušili večerku a pracovali přesčas

U Ferrari a Renaultu porušili večerku a pracovali přesčas

Na začátku třetího tréninku došlo ke ztrátě výkonu. Renault tak musel před kvalifikací měnit motor. V první části kvalifikace pak Palmer boural. Závod pro něj nakonec skončil už v prvním kole po kolizi s Grosjeanem.

Kolize Palmera s Grosjeanem zůstala bez trestu

Kolize Palmera s Grosjeanem zůstala bez trestu

Cyril Abiteboul pro Autosport uvedl, že je mu velmi líto, že měl Palmer tolik problémů. 

„Speciálně bych měl poděkovat Jolyonovým mechanikům. Museli řešit řadu problémů na voze, měnili šasi, motor, měli nehodu v kvalifikaci.“

„Je mi líto Jolyona a jeho mechaniků, kteří odvedli pozoruhodnou práci. Když vyměníte šasi a vyměníte motor, máte zaděláno na různé problémy. Oni ale neměli žádný, za což si zaslouží velké uznání.“ 

Abiteboul se zastal i samotného Palmera. „Když se podíváte na jeho víkend, tak udělal jen jednu chybu a to v první části kvalifikace. Dostat se do druhé části by bylo podle sektorových časů snadné. Kdyby se dostal do druhé části, nebyl by na startu v pozici, ve které se vždy něco stane a nedošlo by k tomu, k čemu došlo ve druhé zatáčce.“

„Při pohledu na data bylo zřejmé, že nemohl udělat nic, aby se tomuto incidentu vyhnul.“ 

Vzorem pro Palmera by měl být jeho týmový kolega, který dvakrát za sebou získal body. „Potřebujeme, aby Jo získával body,“ uvedl Abiteboul. 

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Diskuze (2) Další článek: Odloží Renault upgrade své pohonné jednotky?
19. června | Ještě jsem nezačali ve Francii a už tu máme alokaci pneumatik pro Rakousko... odkaz
18. června | Podle Helmuta Marka není v současné době sedačka Hartleyho v ohrožení.
16. června | Ve Spa prodloužili smlouvu o další tři roky.
15. června | Před 25 lety zemřel James Hunt.
14. června | Hyperměkká bude i v Rusku. Kromě toho Pirelli nominuje ultraměkkou a měkkou... superměkkou tedy vynechá.

GP Francie 2018

Pátek 22. června 2018
1. trénink 12.00–13.30
2. trénink 16.00–17.30
Sobota 23. června 2018
3. trénink 13.00–14.00
Kvalifikace 16.00–17.00
Neděle 24. června 2018
Závod 16.10