90 km/h a bezpečné odstupy

Vettel je nebezpečný a nezodpovědný gauner.
90 km/h a bezpečné odstupy

Sebastian Vettel dostal penalizaci deseti míst na startu Velké ceny Malajsie. Cože? Že se ještě letos nejela? Nevadí, Vettel dostal pro Malajsii penalizaci za svůj prohřešek v Austrálii, FIA to má tak hozené.

Přesněji řečeno, sestavená pravidla jí to umožňují. Komisaři použijí tento trest v případě, kdy během víkendu, při kterém se hříšník pochybení dopustil, jej už nelze potrestat tak, aby jej to nějak výsledkově bolelo. Penalizaci si proto přenáší do dalšího závodu. Ponechme stranou, jak by se stejná nehoda řešila, pokud by k ní došlo v Abú Zabí na konci letošní sezony. FIA, která není schopna udržet číselnou řadu, by mohla mít problémy s řešením takového hlavolamu.

Co se vlastně stalo? Vettel bránil na vnitřním okraji zatáčky č. 3 okruhu v Albert Parku svou pozici s Robertem Kubicou po leve straně. Při průjezdu zatáčkou se mu smýkl vůz, což Vettelův Red Bull lehce vyneslo na Kubicovo auto. Šlo možná tak o metrový posun, žádný kamikadze manévr, černo před očima, ztráta zdravého rozumu, atak a lá rudý býk (pardon, tohle přirovnání se vážně nehodí) nebo hej počkej zající honička po vzoru Takumy Satóa nebo Judžiho Ideho.

Byl to souboj, při kterém došlo ke kontatku, pravda, s velkými následky. Ale souboj, kvůli kterým se na závody formule 1 koukáme. Souboj, který v určitém procentu případů prostě nevyjde, protože to je pro jízdy a souboje na hraně typické - občas přepadnou přes limit. Komisaři Vettelovi udělili tvrdý trest, pravděpodobně si Steve Chopping, Ólafur Gudmunsson a Radován Novák mysleli, že Vettel se neměl o obraný manévr vůbec pokoušet, nebyl-li si stoprocentně jistý, že zatáčku projede jako po kolejích.

Ale na závody na kolejích by se nikdo nekoukal. To už by pak stačilo na velké ceny formule 1 aplikovat jen nejvyšší povolenou rychlosti 90 km/h a minimální bezpečnostní odstupy. Ke kontaktům by nedocházelo a nemuseli by se trestat jezdci v následujících grand prix.

Sledujte F1Sport.cz na Facebooku Další článek
14. srpna | Před 29 lety zemřel Enzo Ferrari.
14. srpna | Guenther Steiner si nemyslí, že nové partnerství mezi Sauberem a Ferrari ovlivní vztah mezi Haasem a Ferrari.
10. srpna | F1 2018 odkaz
10. srpna | Liberty prozradila, že Carey je placen podle toho, kolik F1 vydělá...

Nejčtenější články

Hamilton jmenoval dva týmy, za které by mohl jezdit. Změnu ale neplánuje

Hamilton jmenoval dva týmy, za které…

Lewis Hamilton jmenoval dva týmy, u kterých by si dokázal představit, že by by za ně v F1 jezdil. Změnu ale neplánuje. Odchod z Mercedesu podle něj znamená odchod z F1.

14.  8.  2017 | | 73 N/A
Ferrari podle Vettela přišlo na slabé stránky svého letošního vozu

Ferrari podle Vettela přišlo na slab…

Ferrari odhalilo slabé stránky svého letošního monopostu a ví, jak si udržet své šance v boji o letošní titul mistra světa formule 1, říká Sebastian Vettel.

13.  8.  2017 | | 89 N/A
Motokára. Stroj, na který nedají dopustit ani zkušení jezdci

Motokára. Stroj, na který nedají dop…

Motokáry jsou tradičně vnímány jako tréninkový prostředek pro budoucího hvězdy, ale ke zlepšení svých schopností jich využívá i řada předních závodníků.

13.  8.  2017 | | 11 N/A
Takhle nebrečel ani při prvním vítězství! Nové video Barrichella

Takhle nebrečel ani při prvním vítěz…

Nedávno jsme zde měli video, ve kterém je zachycen Rubens Barrichello ve voze GT. Za volantem je jeho patnáctiletý syn Eduardo. Barrichella synova jízda značně dojala.

11.  8.  2017 | | 4 N/A
Vandoorne: Alonsovi už stačím

Vandoorne: Alonsovi už stačím

Belgickému mladíkovi ze stáje McLaren roste sebevědomí s každým závodním víkendem. Po posledních velkých cenách již Stoffel Vandoorne dokonce věří, že může v zajetých časech konkurovat svému stájovému kolegovi Fernandu Alonsovi.

12.  8.  2017 | | 81 N/A