90 % týmů bylo proti svatozáři. Kdo hlasoval pro?

Devět z deseti týmů hlasovalo proti zavedení svatozáře. Kdo byl pro?
90 % týmů bylo proti svatozáři. Kdo hlasoval pro?

Proces vzniku pravidel je obvykle takový, že o návrhu jedná nejdříve Strategická skupina, ve které jsou zastoupeny největší týmy, držitelé komerčních práv a FIA. Poté jde návrh do Komise F1, kde jsou zástupci všech týmů a poslední slovo má už pouze formálně Světová rada motorsportu.

Pro přijetí návrhu musí být nadpoloviční většina, ale existuje jakýsi termín, po kterém je možné pravidla měnit už pouze se souhlasem všech.

Pokud je však ve hře otázka bezpečnosti, může FIA provést změnu sama. Je to tak zcela správně, protože bezpečnost musí být vždy na prvním místě a v F1 je obtížné se na něčem dohodnout. 

FIA a Ferrari proti všem 

Otázkou ovšem zůstává, zda je zavedení svatozáře skutečně tak akutní záležitostí, že ho má FIA protlačit silou. Nutno podotknout, že FIA zavádí svatozář z toho důvodu, že pokud by došlo v F1 k smrtelné nehodě, mohli by pozůstalí FIA žalovat, že neudělala vše, co pro bezpečnost měla. FIA se chce tomuto scénáři vyhnout.

V tiskovém prohlášení se FIA odvolává na „jednomyslný souhlas Strategické skupiny“, ale myslí tím jednání z léta loňského roku.

Na posledním jednání podle mnoha médií hlasovalo 9 z 10 týmů proti svatozáři. Pro bylo pouze Ferrari.

Jak hlasovali jezdci?

V lednu hlasovali o svatozáři také jezdci. Dorazilo 16 odpovědí:

  • 7 jezdců je proti svatozáři
  • 5 je pro
  • 4 jezdci mají neutrální stanovisko (nejsou pro a ani proti)

Foto: Getty Images / Charles Coates 

Diskuze (86) Další článek: Tohle nás čeká! Podívejte se na fotogalerii z testů svatozáře
16:11 | Ještě jsem nezačali ve Francii a už tu máme alokaci pneumatik pro Rakousko... odkaz
18. června | Podle Helmuta Marka není v současné době sedačka Hartleyho v ohrožení.
16. června | Ve Spa prodloužili smlouvu o další tři roky.
15. června | Před 25 lety zemřel James Hunt.
14. června | Hyperměkká bude i v Rusku. Kromě toho Pirelli nominuje ultraměkkou a měkkou... superměkkou tedy vynechá.

GP Francie 2018

Pátek 22. června 2018
1. trénink 12.00–13.30
2. trénink 16.00–17.30
Sobota 23. června 2018
3. trénink 13.00–14.00
Kvalifikace 16.00–17.00
Neděle 24. června 2018
Závod 16.10