90 % týmů bylo proti svatozáři. Kdo hlasoval pro?

Devět z deseti týmů hlasovalo proti zavedení svatozáře. Kdo byl pro?
90 % týmů bylo proti svatozáři. Kdo hlasoval pro?

Proces vzniku pravidel je obvykle takový, že o návrhu jedná nejdříve Strategická skupina, ve které jsou zastoupeny největší týmy, držitelé komerčních práv a FIA. Poté jde návrh do Komise F1, kde jsou zástupci všech týmů a poslední slovo má už pouze formálně Světová rada motorsportu.

Pro přijetí návrhu musí být nadpoloviční většina, ale existuje jakýsi termín, po kterém je možné pravidla měnit už pouze se souhlasem všech.

Pokud je však ve hře otázka bezpečnosti, může FIA provést změnu sama. Je to tak zcela správně, protože bezpečnost musí být vždy na prvním místě a v F1 je obtížné se na něčem dohodnout. 

FIA a Ferrari proti všem 

Otázkou ovšem zůstává, zda je zavedení svatozáře skutečně tak akutní záležitostí, že ho má FIA protlačit silou. Nutno podotknout, že FIA zavádí svatozář z toho důvodu, že pokud by došlo v F1 k smrtelné nehodě, mohli by pozůstalí FIA žalovat, že neudělala vše, co pro bezpečnost měla. FIA se chce tomuto scénáři vyhnout.

V tiskovém prohlášení se FIA odvolává na „jednomyslný souhlas Strategické skupiny“, ale myslí tím jednání z léta loňského roku.

Na posledním jednání podle mnoha médií hlasovalo 9 z 10 týmů proti svatozáři. Pro bylo pouze Ferrari.

Jak hlasovali jezdci?

V lednu hlasovali o svatozáři také jezdci. Dorazilo 16 odpovědí:

  • 7 jezdců je proti svatozáři
  • 5 je pro
  • 4 jezdci mají neutrální stanovisko (nejsou pro a ani proti)

Foto: Getty Images / Charles Coates 

Další článek: Tohle nás čeká! Podívejte se na fotogalerii z testů svatozáře

15:06 | Změny DRS zóny v Imole. Detekční bod se přesouvá z 40 metrů za 18. zatáčkou do 20 metrů před 17. zatáčkou. Aktivační bod z cílové rovinky na 60 metrů před 19. zatáčkou
11:33 | Stefano Domenicali pro Autosport vyloučil, že by F1 přešla v budoucnu na dvoudenní formát víkendu. Pro promotéry a prodej vstupenek to není výhodné.
11. dubna | První řadu pro druhý závod formule E v Římě obsadili nováčci Nick Cassidy a Norman Nato. Závod dnes začíná už ve 13:00.

GP Emilia Romagna 2021

Pátek 16. dubna 2021
1. trénink 11.00–12.00
2. trénink 14.30–15.30
Sobota 17. dubna 2021
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 18. dubna 2021
Závod 15.00