722 kg už neplatí, minimální hmotnost vozu opět vzroste

Minimální hmotnost vozu formule 1 opět poroste. Mohou za to širší pneumatiky.
722 kg už neplatí, minimální hmotnost vozu opět vzroste

Minimální hmotnost vozu měla být letos 722 kg, což je o 20 kg více než vloni. Samozřejmě se jedná o hmotnost bez paliva ale s „nazutými“ pneumatikami.

Podle Motorsport.com to ale nebude konečné číslo. V pravidlech (4.33) bylo totiž uvedeno, že konečná hodnota bude upravena směrem nahoru nebo dolů podle skutečné hmotnosti nových pneumatik. Bral se v úvahu rozdíl mezi hmotnosti slicků v loňském roce a letošním roce. Rozdíl pak měl být zaokrouhlen na celé kg směrem nahoru.

Rozdíl mezi pneumatikami je 6 kg. Přední pneumatiky mají hmotnost o 1 kg větší (každá), zadní pak o více než 1,5 kg (každá). K tomu musíme přičíst zmíněné zaokrouhlení.  

Minimální hmotnost vozu tak bude 722 + 6 = 728 kg.

Jak se měnila hmotnost vozů formule 1

Jak se měnila hmotnost vozů formule 1

Foto: Pirelli

Další článek: Změní se už letos GP2 na formuli 2?

14:41 | Roman Staněk skončil ve své první kvalifikaci ve F3 na 10. místě se ztrátou 3 desetin na pole position, které získal Sebastian Fernandez.
13:21 | Sezóna ještě ani pořádně nezačala a Giovinazzi už nasazuje druhou elektroniku řídicí elektroniky.
12:46 | Red Bull potvrdil, že bude mít na FIA dotazy ohledně systému DAS. Mercedes ho v prvním tréninku použil.
10:24 | Roman Staněk ve svém prvním tréninku ve F3 na osychajícím Red Bull Ringu na skvělém třetím místě z 30 jezdců! A navíc 27 kol, nejvíce ze všech.

GP Rakouska 2020

Pátek 3. července 2020
1. trénink Hamilton (1:04.816)
2. trénink Hamilton (1:04.501)
Sobota 4. července 2020
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 5. července 2020
Závod 15.10