722 kg už neplatí, minimální hmotnost vozu opět vzroste

Minimální hmotnost vozu formule 1 opět poroste. Mohou za to širší pneumatiky.
722 kg už neplatí, minimální hmotnost vozu opět vzroste

Minimální hmotnost vozu měla být letos 722 kg, což je o 20 kg více než vloni. Samozřejmě se jedná o hmotnost bez paliva ale s „nazutými“ pneumatikami.

Podle Motorsport.com to ale nebude konečné číslo. V pravidlech (4.33) bylo totiž uvedeno, že konečná hodnota bude upravena směrem nahoru nebo dolů podle skutečné hmotnosti nových pneumatik. Bral se v úvahu rozdíl mezi hmotnosti slicků v loňském roce a letošním roce. Rozdíl pak měl být zaokrouhlen na celé kg směrem nahoru.

Rozdíl mezi pneumatikami je 6 kg. Přední pneumatiky mají hmotnost o 1 kg větší (každá), zadní pak o více než 1,5 kg (každá). K tomu musíme přičíst zmíněné zaokrouhlení.  

Minimální hmotnost vozu tak bude 722 + 6 = 728 kg.

Jak se měnila hmotnost vozů formule 1

Jak se měnila hmotnost vozů formule 1

Foto: Pirelli

Diskuze (67) Další článek: Změní se už letos GP2 na formuli 2?
21. září | Hankook potvrdil, že se účastní výběrového řízení FIA na dodávání pneumatik pro F1.
20. září | Leclerc odjel na okruhu Paula Ricarda s aktuálním vozem Ferrari v rámci testů pro Pirelli 120 kol. Testoval i Bottas s Mercedesem (102 kol).
20. září | Buemi se do F1 nevrátí, zůstává ve formuli E a bude jezdit za Nissan.
19. září | Force India nasadí v Rusku do prvního tréninku Latifiho.