70 % Verstappen, 30 % Ricciardo: Lauda posoudil kolizi rudých býků

Všechny tři hlavní týmy, které letos bojují o vítězství v závodech, vědí, co to je kolize týmových kolegů.

Rosberg a Hamilton měli několik kontaktů. K největší kolizi došlo ve Španělsku 2016, kde hned v úvodu závod pro oba skončil. Ferrari zažilo podobný incident v Singapuru, ale s tím rozdílem, že do incidentu bylo tehdy zapojeno více jezdců – především Verstappen, ale nehoda smetla z tratě i Alonsa. Red Bull pak zažil kolizi týmových kolegů v Turecku v roce 2010. 

„Šel domu a plakal,“ odpověděl Lauda na dotaz, co by dělal v situaci Christiana Hornera. 

„Ne, je to katastrofa. My jsme to měli také jednou. Pro mě je to ze 70 % na straně Verstappena a 30 % Ricciarda. Neustále se mu tam pohyboval, kam měl chudák jet?“ 

Podobně jako Lauda to viděli i stewardi, kteří zmínili dva pohyby Verstappena, ale protože byly menší, tak ho pouze napomenuli. Podíl viny měl podle nich i Ricciardo, který brzdil pozdě. Také on dostal napomenutí. 

Podle Verstappena by Red Bull neměl svým jezdcům zakazovat spolu závodit

Podle Verstappena by Red Bull neměl svým jezdcům zakazovat spolu závodit

Jezdci Red Bullu si budou muset posypat popel na hlavu přímo v továrně Red Bullu. Jak by to řešil Lauda? „Přivedl bych je do kanceláře a společně s Toto Wolffem jim řekl, o kolik dostanou méně peněz kvůli škodě, kterou způsobili. Jednou jsme to opravdu zvažovali, ale nemuseli jsme to udělat.“

„Myslím, že jim musíte připomenout, že kromě jich jezdců, je v pozadí rozsáhlá struktura, která pracuje 24 hodin denně a poskytuje jim ty nejlepší vozy,“ řekl Toto Wolff, kterého cituje ESPN. „Současně je ale nechcete připravit o bojového ducha.“

Marko i stewardi viní z kolize oba jezdce Red Bullu

Marko i stewardi viní z kolize oba jezdce Red Bullu

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Diskuze (90) Další článek: Red Bull zahájil jednání s Hondou o dodávkách motorů
11:20 | Hankook potvrdil, že se účastní výběrového řízení FIA na dodávání pneumatik pro F1.
20. září | Leclerc odjel na okruhu Paula Ricarda s aktuálním vozem Ferrari v rámci testů pro Pirelli 120 kol. Testoval i Bottas s Mercedesem (102 kol).
20. září | Buemi se do F1 nevrátí, zůstává ve formuli E a bude jezdit za Nissan.
19. září | Force India nasadí v Rusku do prvního tréninku Latifiho.