55 přestupků. Stewardům dochází trpělivost s pomalými jezdci v kvalifikaci

Jezdci Haasu museli po včerejší vydařené kvalifikaci před sportovní komisaře. Za pomalou jízdu dostali napomenutí.
Foto: Getty Images / Mark Thompson
55 přestupků. Stewardům dochází trpělivost s pomalými jezdci v kvalifikaci | Foto: Getty Images / Mark Thompson

V poznámkách ředitele závodu (bod 4) se píše, že jezdci musí v kvalifikaci nebo při jízdě na startovní rošt před závodem být pod stanoveným maximálním časem.

Při výjezdu z boxů jezdec samozřejmě neodjede celé kolo, proto se bere čas mezi oběma safety car čárami, které se na okruzích nachází vždy na závodní trati zhruba za výjezdem z boxů, respektive před vjezdem do boxů. Maximální čas určí ředitel závodu vždy po prvním tréninku. 

Klepněte pro větší obrázek

Podle sportovních komisařů porušilo tento bod v kvalifikaci 18 jezdců v 55 případech!

Proč tedy museli před stewardy jen jezdci Haasu? Stewardi zjistili, že „většina případů byla důsledkem toho, že jezdci následovali jiného jezdce, který byl také ve výjezdovém kole.“

„Jak se každý z jezdců snažil vytvořit si odstup od předchozího jezdce, postupně zpomaloval,“ vysvětlili stewardi. „To mělo za následek, že několik jezdců jelo pomaleji, než měli.“

V pěti případech, kdy se vytvořily tyto „vláčky“ vyjeli jezdci Haasu s ohledem na umístění jejich garáže z boxů jako první nebo téměř první a „mohli tak kontrolovat svou rychlost, aniž by se museli obávat vozů před sebou,“ uvedli stewardi.

„Stewardi určili, že nedodržení pokynů těmito jezdci bylo více pod jejich kontrolou než pod kontrolou ostatních jezdců. Vzhledem k tomu, že se jedná o nový postup, a s ohledem na skutečnost, že ostatní jezdci sice porušili pokyny, ale ne v takové míře, stewardi udělují dotyčným jezdcům napomenutí.“

Podle sportovních komisařů by však postup vůči jezdcům mohl být v budoucnu přísnější. Další porušení by už nemuselo skončit jen napomenutím.

Další článek: Solidní krok vpřed, říká Wolff po kvalifikaci. Shovlin odhalil, kde má Mercedes problémy