31. října spatříme budoucnost F1

Podle informací Auto Motor und Sport uveřejní FIA a FOM v poslední říjnový den podrobnosti o pohonných jednotkách pro období po roce 2020.
31. října spatříme budoucnost F1

Nové pohonné jednotky mají být levnější, jednodušší, hlasitější a také vytvořit podmínky pro mnohem snadnější příchod nových dodavatelů jako jsou třeba Aston Martin.

Výkon nových pohonných jednotek by měl překročit 1000 koní. V kombinaci s aerodynamikou by měly být vozy obtížněji říditelné. 

Zatím to vypadá, že zůstanou MGU-K i MGU-H ale některé komponenty budou kvůli úspoře nákladů standardizovány.

Stále se také pracuje na omezení výdajů, které má být pozvolné. Tyto novinky by měly světlo světa spatřit na dalším jednáním Strategické skupiny 7. listopadu.

Je navíc možné, že Liberty postupně zruší současné mechanismy schvalování pravidel. Ross Brawn si buduje vlastní tým inženýrů, aby už nepotřeboval týmy a jejich simulace a aerodynamické tunely.

V budoucnu by se tak mohla F1 řídit stylem „ber nebo nech být“. Pravidla by už netvořila Strategická skupina, která se nikdy na ničem nedohodla ale FIA a FOM.

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Další článek: Jedenáct let bez titulu? Můžete si za to sám, říká Rosberg o Alonsovi

16. září | V Turecku prodali během šesti hodin 40 tisíc lístků ze 100 tisíc plánovaných. Není divu, lístek stojí 30 tureckých lir (cca 90 Kč).
16. září | Hamilton měl při restartu problém s brzdami, ze kterých se kouřilo a dokonce vyšlehl plamen. Tým uvedl, že to bylo způsobené nižším chlazením brzd kvůli profilu okruhu.

24 hodin Le Mans

Čtvrtek 17. září 2020
1. trénink 10.00–13.00
2. trénink 14.00–17.00 (ES2)
Kvalifikace 17.15–18.00 (ES2)
3. tréninik 20.00–00.00 (ES1)
Pátek 18. září 2020
4. trénink 10.00–11.00 (ES1)
Hyperpole 11.30–12.00 (ES1)
Sobota 19. září 2020
Warm-up 10.30-10:45 (ES1)
Start závodu 14.30 (ES1)