31. října spatříme budoucnost F1

Podle informací Auto Motor und Sport uveřejní FIA a FOM v poslední říjnový den podrobnosti o pohonných jednotkách pro období po roce 2020.
31. října spatříme budoucnost F1

Nové pohonné jednotky mají být levnější, jednodušší, hlasitější a také vytvořit podmínky pro mnohem snadnější příchod nových dodavatelů jako jsou třeba Aston Martin.

Výkon nových pohonných jednotek by měl překročit 1000 koní. V kombinaci s aerodynamikou by měly být vozy obtížněji říditelné. 

Zatím to vypadá, že zůstanou MGU-K i MGU-H ale některé komponenty budou kvůli úspoře nákladů standardizovány.

Stále se také pracuje na omezení výdajů, které má být pozvolné. Tyto novinky by měly světlo světa spatřit na dalším jednáním Strategické skupiny 7. listopadu.

Je navíc možné, že Liberty postupně zruší současné mechanismy schvalování pravidel. Ross Brawn si buduje vlastní tým inženýrů, aby už nepotřeboval týmy a jejich simulace a aerodynamické tunely.

V budoucnu by se tak mohla F1 řídit stylem „ber nebo nech být“. Pravidla by už netvořila Strategická skupina, která se nikdy na ničem nedohodla ale FIA a FOM.

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Diskuze (22) Další článek: Jedenáct let bez titulu? Můžete si za to sám, říká Rosberg o Alonsovi
10:36 | FIA v Rakousku přidá třetí DRS a to mezi 1. a 3. zatáčkou. Všechny tři DRS zóny budou mít samostatný detekční bod.
18:51 | Podle Nikoho Laudy měl dostat Vettel větší trest než jen 5 sekund.
23. června | Ferrari nakonec večerku neporušilo. Na okruhu byl po večerce zaměstnanec Jezdecké akademie, který se stará o junior… odkaz
23. června | Eric Boullier po kvalifikaci nepřišel na plánovaný briefing s novináři. Oficiálně kvůli schůzce s inženýry.
23. června | U Ferrari a Haasu se pracovalo i po povinné večerce. Týmy mohou dvakrát ročně tuto večerku porušit.

GP Rakouska 2018

Pátek 29. června 2018
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 30. června 2018
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 1. července 2018
Závod 15.10