31. října spatříme budoucnost F1

Podle informací Auto Motor und Sport uveřejní FIA a FOM v poslední říjnový den podrobnosti o pohonných jednotkách pro období po roce 2020.
31. října spatříme budoucnost F1

Nové pohonné jednotky mají být levnější, jednodušší, hlasitější a také vytvořit podmínky pro mnohem snadnější příchod nových dodavatelů jako jsou třeba Aston Martin.

Výkon nových pohonných jednotek by měl překročit 1000 koní. V kombinaci s aerodynamikou by měly být vozy obtížněji říditelné. 

Zatím to vypadá, že zůstanou MGU-K i MGU-H ale některé komponenty budou kvůli úspoře nákladů standardizovány.

Stále se také pracuje na omezení výdajů, které má být pozvolné. Tyto novinky by měly světlo světa spatřit na dalším jednáním Strategické skupiny 7. listopadu.

Je navíc možné, že Liberty postupně zruší současné mechanismy schvalování pravidel. Ross Brawn si buduje vlastní tým inženýrů, aby už nepotřeboval týmy a jejich simulace a aerodynamické tunely.

V budoucnu by se tak mohla F1 řídit stylem „ber nebo nech být“. Pravidla by už netvořila Strategická skupina, která se nikdy na ničem nedohodla ale FIA a FOM.

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Diskuze (22) Další článek: Jedenáct let bez titulu? Můžete si za to sám, říká Rosberg o Alonsovi
21. září | Hankook potvrdil, že se účastní výběrového řízení FIA na dodávání pneumatik pro F1.
20. září | Leclerc odjel na okruhu Paula Ricarda s aktuálním vozem Ferrari v rámci testů pro Pirelli 120 kol. Testoval i Bottas s Mercedesem (102 kol).
20. září | Buemi se do F1 nevrátí, zůstává ve formuli E a bude jezdit za Nissan.
19. září | Force India nasadí v Rusku do prvního tréninku Latifiho.