Autosport se zamýšlí na dopisem, který Luca di Montezemolo zaslal Ecclestonovi a třemi hlavními problémy, které šéfovi Ferrari vadí.
Luca di Montezemolo by v záři rád uspořádal v Maranellu jakýsi koncil, který by řešil palčivé otázky současné formule 1.
Týmy v posledních měsících a týdnech fungují jako řezník a snaží se osekat tučné výdaje královny formule 1. Mluví se o spoustě věcí: omezení vývoje, změně technických a sportovních pravidel, jiném formátu závodního víkendu (zrušení jednoho tréninku),…
Montezemolo místo toho řeší spíše obal výsledného masného produktu. Jako byznysmena a šéfa automobilky, která je v F1 od počátku věků, ho zajímá spíše to, jak formuli 1 vnímají fanoušky a jak se F1 fanoušků nabízí.
Nesrozumitelná pravidla
Už vloni někteří kritizovali, že formule 1 je pro fanoušky nesrozumitelná a zavalena různými nesmysly. Pilot musel mačkat KERS, DRS a další čudlíky. Dnes je ale podle Montezemola situace ještě horší. Máme komplikované pohonné jednotky, kterým nikdo z fanoušků nemůže pořádně porozumět.
Kapitolou samou pro sebe je samozřejmě zvuk a také rychlost formulí. Autosport se ale zamýšlí nad vlivem pneumatik na rychlost letošních monopostů. Pirelli bylo vloni natolik pohlavkováno za to, že se až příliš rozšouplo, že letos udělalo značně konzervativní obutí.
Fanoušku, kde jsi?
Není veřejným tajemstvím, že počet diváků postupně klesá. Aby se tento problém mohl nějak řešit, musí se nejdříve zjistit, proč k poklesu dochází. Částečně za to možná může přesun přenosů F1 na placené kanály v některých zemích, ale je otázkou, zda to nebyl spíše důsledek než příčina.
Sledovanost přenosů je klíčová. Zajímá totiž především sponzory, kteří neplatí za nálepky na bočnicích, předním a zadním křídle a vlastně kdekoliv snad kromě podlahy jen tak, protože neví co s penězi.
Formule 1 není na sociálních sítích
Montezemolo chce pozvat i zástupce Google nebo Apple. Lidé od nakousnutého jablka jsou mimochodem v Marenellu velmi často už teď, protože Apple instaluje svá zařízení do rudých sporťáků. Montezemolo chce přiblížit F1 více mladým lidem.
Je pravdou, že konzervativní přístup F1 k novým médiím je až přehnaný a někdy nelogický. Například v okamžiku, kdy jsou z Youtube mazány nejrůznější fanouškovská videa. Stejně tak je pro běžného člověka nemožné si (klidně i za nemalý peníz) předplatit přenos závodu přes internet.
Nápadů je přitom celý ranec: od poslechu týmových rádií po přepínání mezi kamerami.
Kritika Montezemola je ovšem v tomto případě trochu úsměvná, protože to bylo právě Ferrari, které donedávna zakazovalo svým pilotům účet na Twitteru a jistá omezení platí dodnes. Montezemolo sám přitom na sociálních sítích není vůbec.