Silverstone je okruh se spoustou rychlých zatáček. Jak na tomto okruhu F1 zrychlila ve srovnání s rokem 2016?
Vozy jsou letos rychlejší v rychlých zatáčkách a to kvůli většímu přítlaku i gripu od širších pneumatik. S přítlakem jde ruku v ruce také větší odpor, takže na rovinkách vozy zpomalily. Nižší rychlost na rovinkách je ale trochu kompenzována vývojem pohonných jednotek.
Silverstone je díky své charakteristice a také načasování (týmy už vozy vyladily, nasadily nové díly) ideální příležitostí pro srovnání.
V kvalifikaci na začátku pršelo, ale postupně trať oschla.
Letos jsou v Silverstonu poprvé superměkké pneumatiky, což také částečně přispělo k lepším časům, i když směsi jsou obecně letos tvrdší.
Pole position v roce 2016 získal Hamilton, ale nás bude zajímat jeho čas s Q2, který byl nejrychlejší: 1:29.243. Letošní čas byl 1:26.600, což představuje rozdíl 2,643 sekundy. Ve srovnání s rokem 2015 je rozdíl dokonce 5,648 s.
Největší rozdíl (i procentuálně) byl zatím vidět v Číně (3,724 s rychlejší kolo než v roce 2016).
Mercedes před víkendem uváděl, že průměrně se kvalifikace letos jezdí o 5,8 km/h. Vloni bylo Hamiltonovo kolo v Q2 odjeto rychlostí 237,638 km/h. Letos to bylo 244,891 km/h, což je rozdíl 7,253 km/h.
Jak na tom byli jezdci na rovinkách? Na speed trapu byl vloni nejrychlejší Nico Rosberg (329,1 km/h). Letos byl nejrychlejší Massa (325,2 km/h).
Foto: Getty Images / Mark Thompson