V průběhu pátečních tréninků FIA smazala 125 časů kvůli porušení traťových limitů.
FIA letos na snad každém okruhu hlídá traťové limity. V Algarve si musí dávat jezdci pozor v první, čtvrté a patnácté zatáčce.
V průběhu pátečních tréninků bylo smazáno 125 časů a to byl druhý trénink dvakrát přerušen červenými vlajkami. Traťové limity v Algarve kritizoval například Lando Norris, který by je řešil štěrkem...
Max Verstappen zase kritizoval položení nového povrchu, kvůli kterému mají jezdci problém s přilnavostí.
Traťové limity byly původně definovány bílou čárou. Pokud se jezdec dostal všemi čtyřmi koly za bílou čáru, byl mu čas smazán.
Po pátku je však zřejmé, že jezdci mají s dodržením tohoto pravidla větší problémy než obvykle. Může za to nová trať, náročnost zatáček i zmíněný nedostatek přilnavosti. Michael Masi proto v sobotu ráno po diskusi s jezdci vydal novou verzi poznámek ředitele závodu.
Od této chvíle bude FIA považovat za porušení pravidel pouze to, když auto opustí trať a dostane se za červeno-bílý obrubník. To platí v problematických zatáčkách 1 a 4.
V 15. zatáčce bude považována za opuštění tratě situace, při které žádná část vozu nezůstane v kontaktu s tratí.
V kvalifikaci budou sportovní komisaři nekompromisní. Pokud jezdec traťové limity nedodrží, bude jeho čas smazán. V lepším případě tak musí zajet další pokus, což může znamenat o jednu sadu pneumatik méně, v tom horším nepostoupit.
V závodě je situace mírnější. Jezdec může překročit traťové limity třikrát za závod (v součtu). Poté je mu signalizována černo-bílá vlajka a následně je věc předána sportovním komisařům.
První trénink, první zatáčka (29)


První trénink, čtvrtá zatáčka (36)


Druhý trénink, první zatáčka (14)

Druhý trénink, čtvrtá zatáčka (46)


Foto: FIA