125 smazaných časů vyděsilo i FIA. Masi upravil traťové limity | Foto: Getty Images / Joe Portlock

Foto: Getty Images / Joe Portlock

125 smazaných časů vyděsilo i FIA. Masi upravil traťové limity

V průběhu pátečních tréninků FIA smazala 125 časů kvůli porušení traťových limitů.

FIA letos na snad každém okruhu hlídá traťové limity. V Algarve si musí dávat jezdci pozor v první, čtvrté a patnácté zatáčce.

V průběhu pátečních tréninků bylo smazáno 125 časů a to byl druhý trénink dvakrát přerušen červenými vlajkami. Traťové limity v Algarve kritizoval například Lando Norris, který by je řešil štěrkem... 

Max Verstappen zase kritizoval položení nového povrchu, kvůli kterému mají jezdci problém s přilnavostí. 

Traťové limity byly původně definovány bílou čárou. Pokud se jezdec dostal všemi čtyřmi koly za bílou čáru, byl mu čas smazán.

Po pátku je však zřejmé, že jezdci mají s dodržením tohoto pravidla větší problémy než obvykle. Může za to nová trať, náročnost zatáček i zmíněný nedostatek přilnavosti. Michael Masi proto v sobotu ráno po diskusi s jezdci vydal novou verzi poznámek ředitele závodu. 

Od této chvíle bude FIA považovat za porušení pravidel pouze to, když auto opustí trať a dostane se za červeno-bílý obrubník. To platí v problematických zatáčkách 1 a 4.

V 15. zatáčce bude považována za opuštění tratě situace, při které žádná část vozu nezůstane v kontaktu s tratí. 

V kvalifikaci budou sportovní komisaři nekompromisní. Pokud jezdec traťové limity nedodrží, bude jeho čas smazán. V lepším případě tak musí zajet další pokus, což může znamenat o jednu sadu pneumatik méně, v tom horším nepostoupit. 

V závodě je situace mírnější. Jezdec může překročit traťové limity třikrát za závod (v součtu). Poté je mu signalizována černo-bílá vlajka a následně je věc předána sportovním komisařům.

e1653762-14c5-47bb-b5dd-170e93910a3d
Foto: Autódromo de Algarve.svg: Sentoan derivative work: GpmatCC BY-SA 4.0

První trénink, první zatáčka (29)

11.JPGadae9f9d-8f31-42d5-9941-6d007c19d676

První trénink, čtvrtá zatáčka (36)

10476be8-2743-4897-ab19-bf65ac2e11194004368b-ef48-4fd7-83ec-d106de48c8d8

Druhý trénink, první zatáčka (14)

1e723e1c-3ff1-4a63-a15d-c7f5df009040

Druhý trénink, čtvrtá zatáčka (46)

b7d80fee-e544-426a-8b31-bf54d7a720782f65cb47-5bea-4d49-be2e-f1adb8b3722b

Foto: FIA

Doporučujeme

Články odjinud