McLaren končí s vývojem svých vozů v aerodynamickém tunelu v Kolíně nad Rýnem.
520 kilometrů. Přibližně tolik dělí továrnu ve Wokingu a aerodynamický tunel Toyoty v Kolíně nad Rýnem.
Toyota skončila ve F1 v roce 2009. O rok později začal McLaren využívat její aerodynamický tunel v Kolíně nad Rýnem, který dnes provozuje Toyota Gazoo Racing Europe (TGR-E).
První vůz, který byl postaven na základě dat z kolínského tunelu, byl vůz v sezóně 2011. Postupem času se spolupráce mezi oběma značkami prohloubila. Ze strany McLarenu rozhodně nešlo jen o pouhý pronájem. Naopak... McLaren se podílel na vývoji tunelu, který tak zůstával na špičkové úrovni. Také využíval výzkumné, vývojové a výrobní kapacity. McLaren také zřídil pracovní prostory v továrně Toyoty se samostatnými datovými systémy a propojením s továrnou ve Wokingu.
Nyní spolupráce končí, i když Toyota věří, že v nějakém formátu bude i v budoucnu pokračovat.
McLaren si postavil vlastní aerodynamický tunel, který bude v nejbližších dnech (po letní odstávce) uveden do ostrého provozu.
Vývoj v aerodynamickém tunelu je omezen pravidly – mimo jiné podle pořadí v Poháru konstruktérů. Využívání více než jednoho tunelu není možné.
„Naše dveře zůstávají McLarenu otevřené,“ řekl výkonný ředitel TGR-E Rob Leupen, kterého cituje Motorsport.com.
„S novým aerodynamickým tunelem jim přejeme jen samé úspěchy, a přestože se tím přirozeně mění, jaké služby McLaren od TGR-E požaduje a jak často budou jeho inženýři v Kolíně nad Rýnem, vedeme s nimi otevřený dialog a konstruktivně se podílíme na procesu integrace jejich nového aerodynamického tunelu do jejich vývojového programu.“
„Myslím, že na této aktivitě jsme jasně ukázali, jak může společnost TGR-E dlouhodobě přidávat hodnotu špičkovým inženýrským projektům, a těšíme se na budoucí podporu inovativních společností, jako je McLaren.“
„Podpora společnosti TGR-E byla pro náš úspěch neocenitelná,“ řekl šéf McLarenu Andrea Stella. „Navázali jsme dobré pracovní vztahy mezi týmem McLaren a zaměstnanci v tomto závodě, přičemž jejich vlastní aditivní výrobní kapacity a další zařízení jsou pro proces vývoje našich vozů zásadní.“
„Vzhledem k tomu, že se blížíme ke zprovoznění našeho aerodynamického tunelu, který McLarenu poskytne významnou efektivitu a je v souladu s novou strukturou budovanou v týmu, rádi bychom ocenili, že práce odvedená s aerodynamickým tunelem TGR-E byla v minulosti zásadní pro pokrok týmu, a poděkovali společnosti TGR-E za její neocenitelnou podporu v tomto období.“