100 miliónů korun za jeden bod aneb kdo má jaký rozpočet

Bližší pohled na rozpočty týmů formule 1 ukáže, že jejich absolutní výše neodhalí vše. V oblasti efektivnosti jsou velké rozdíly.
100 miliónů korun za jeden bod aneb kdo má jaký rozpočet

Že ve financích jednotlivých týmů panují propastné rozdíly, není žádným tajemstvím. Německý Auto Motor und Sport to potvrdil svým nejnovějším přehledem rozpočtů všech týmů startovního roštu, Red Bull Racing má na závodění třikrát víc peněz než Marussia.

Za minimum potřebné pro účast v sezóně formule 1 je považováno 70 miliónů eur, takže ruské stáji už mnoho nezbývá na větší experimenty ve vývoji monopostu.

Zajímavé je si k rozpočtům přiřadit body získané v loňské sezóně a spočítat, jaké kdo má v konečném důsledku náklady na každý z nich. Tento pohled odhalí, že Red Bull sice utrácí nejvíc, ale zároveň patří k nejefektivnějším týmům, nejlépe je na tom McLaren.

Naopak Toro Rosso se svým hubeným ziskem utratilo za každý loňský bod přes čtyři milióny eur, v přepočtu víc než 100 miliónů korun. Ale vzhledem k nulovým ziskům úplně nejhůř z tohoto srovnání vycházejí týmy Caterham a Marussia, které ročně utratí kolem dvou miliard korun a nezískají ani bod.

Rozpočty týmů formule 1

Tým Počet zaměstnanců Roční rozpočet v milónech eur Body
2012
Náklady na bod v eurech
Red Bull Racing 600 230 460 500 000
Ferrari 700 220 400 550 000
Mercedes 550 185 142 1 302 817
McLaren 560 170 378 449 735
Lotus 550 160 303 528 053
Williams 500 110 76 1 447 368
Toro Rosso 320 110 26 4 230 769
Sauber 300 90 126 714 286
Force India 320 85 109 779 817
Caterham 310 80 0 -
Marussia 180 72 0 -


Další článek: Alonso by v marussii nebyl o půl sekundy rychlejší, oponuje Chilton

14:18 | Poznámky ředitele závodu v 11:51: Traťové limity v první a druhé zatáčce. Poznámky ředitele závodu v 13:49: ... a ještě 13, 14 a 15.
9:14 | Podle předpovědi počasí má být v Barceloně během víkendu lehce přes 20 stupňů, v neděli by mohlo pršet.
5. května | Podle italských médií Ferrari novou podlahu do Španělska nepřiveze. V Portugalsku testovaná podlaha měla být jen testovací pro potvrzení dalšího směru vývoje.
4. května | V Monaku nakonec budou i fanoušci. Kapacita bude omezena na 40 %, nutný je PCR test.

GP Španělska 2021

Pátek 7. května 2021
1. trénink 11.30–12.30
2. trénink 15.00–16.00
Sobota 8. května 2021
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 9. května 2021
Závod 15.00