10 klíčových otázek před startem sezóny 2020

V sobotu nad ránem nás čeká první letošní kvalifikace. Týmy poprvé musí vyložit karty na stůl. Přesnější rozložení sil se ale dozvíme až později. Melbourne je přece jen specifickým okruhem. Na které věci ale budeme letos zvědaví z dlouhodobého hlediska?

Kolik závodů vlastně uvidíme?

Všechny klíčové otázky sezóny bychom klidně mohli škrtnout, protože nakonec je nahradila do jisté míry jedna jediná. Kolik závodů vlastně letos uvidíme?

Původně jich mělo být rekordních 22, ale Čína už byla odložena. V Austrálii se pojede beze změn, v Bahrajnu bez diváků. Nad Vietnamem zůstávají otazníky. Pak ale přijdou Nizozemsko a Španělsko. Do jejich konání zbývají dva měsíce, což je poměrně dlouho, ale pokud se situace okolo koronaviru nezlepší, byl by ve hře minimálně závod bez diváků. V Nizozemsku se přitom vstupenky díky Verstappenovi prodaly neuvěřitelně rychle. 

GettyImages-1142590157.jpg
Foto: Getty Images /  Charles Coates

Pokračování 2 / 10

Překoná Hamilton rekordy Schumachera?

Lewis Hamilton může letos poměrně snadno překonat Michaela Schumachera hned v několika důležitých rekordech. Na svém kontě má aktuálně 84 vítězství, Schumacher jich získal 91. 

Ještě těsnější je situace u pódií. Hamilton jich získal 151, Schumacher 155. 

V počtu titulů může Hamilton letos Schumachera vyrovnat. 

GettyImages-1209211505.jpg
Foto: Getty Images /Charles Coates

Pokračování 3 / 10

Uvidíme nového nejmladšího mistra světa? 

Hamiltonovy plány bude chtít překazit Valtteri Bottas, ale také jezdci Ferrari a Red Bullu. Max Verstappen a Charles Lecler mají letos poslední šanci překonat Vettelův rekord a stát se nejmladším mistrem světa v historii. Je přitom úplně jedno, ve které fázi sezóny by titul získali. 

GettyImages-1191249508.jpg
Foto: Getty Images / Francois Nel

Pokračování 4 / 10

Jak na tom bude Albon?

Kromě titulu mezi jezdci bude chtít Red Bull zabojovat také o týmovou trofej. Pierre Gasly se vloni po letní přestávce vrátil do Toro Rosso a nahradil ho Alex Albon, kterého si tým nemůže vynachválit. Dokáže ale Albon získávat pravidelně pódia a klíčové body pro šampionát? 

GettyImages-1209080383.jpg
Foto: Getty Images /  Mark Thompson

Pokračování 5 / 10

Kdo vyhraje titul „ze zbytku světa?“

Zajímavý boj bude o čtvrté místo v šampionátu. Zuby si na něj brousí nejeden tým. McLaren ho bude chtít obhájit a ideálně snížit ztrátu na první tři týmy. Renault si bude chtít napravit chuť. McLaren bude logicky jeho velkým soupeřem a referencí, když mají oba stejný motor. Zapomenout ale nesmíme ani na Racing Point, který by letos mohl být s „růžovým mercedesem“ černým koněm sezóny. 

GettyImages-1207309655.jpg
Foto: Getty Images / Mark Thompson 

Pokračování 6 / 10

Zůstane Vettel u Ferrari?

Příští rok měl přinést zemětřesení také na poli jezdců. Otřesy možná přijdou ale spíše ve středu pole. Aktuálně to vypadá, že na špici by mohlo do značné míry zůstat vše při starém. Budou se tak hledat jen týmoví kolegové Hamiltona a Verstappena. Ale přece... Hamilton a ani Vettel zatím nepodepsali. V případě toho druhého může být klíčová forma v prvních závodech.

GettyImages-1208981274.jpg
Foto: Getty Images / Charles Coates

Pokračování 7 / 10

Zůstane Räikkönen ve F1?

Kimimu Räikkönenovi letos končí smlouva u Alfy Romeo a jeho fanoušci budou nepochybně očekávat, zda nejzkušenější jezdec na roštu zůstane i nadále. Nejzkušenější letos zřejmě Iceman nebude jen na roštu ale i v historii. Na Barrichella mu chybí 11 grand prix v počtu účastí a 10 v počtu startů. Ale... je mu to úplně jedno! 

GettyImages-1208861686.jpg
Foto: Getty Images / Charles Coates

Pokračování 8 / 10

Bude Williams v „mixu“?

Kdo byl vloni nejhorší, to nebylo až tak těžké určit. Letos Williams přivezl vůz na testy včas a ani jeho výkony nebyly nejhorší. Dokáže letos získat více než jen jeden náhodný bod? Uvidíme vozy britské stáje alespoň občas ve druhé části kvalifikace? 

GettyImages-1209205052.jpg
Foto: Getty Images / Mark Thompson

Pokračování 9 / 10

Jak dopadne kauza Ferrari?

S koncem předsezónních testů se ve F1 rozjela obří kauza. Podle FIA nebyl loňský motor Ferrari zřejmě vždy úplně v souladu s pravidly. FIA to ale nemohla Ferrari dokázat, chtěla se vyhnout vleklému sporu, a tak s Ferrari uzavřela dohodu, jejíž podrobnosti nejsou známy. To se samozřejmě nelíbí soupeřům Ferrari, a tak vytáhli do boje. Mattia Binotto bude v Melbourne nepochybně čelit nepříjemným dotazům. 

F12019GP17JAP_DPPI199239.jpg
Foto: Activepictures / Jiří Křenek

Pokračování 10 / 10

Odejde Haas z F1?

Vloni měl Haas hodně špatnou sezónu a majiteli týmu už dochází trpělivost. Nejde o spekulace, Gene Haas to řekl už i veřejně. Sám dává do týmu nemalé peníze a je otázkou, zda se to ještě vyplatí z hlediska jeho byznysu s CNC stroji. Příští rok se navíc mění pravidla, což vyžaduje velké množství finančních prostředků.

Na druhou stranu by bylo dobré se Gena Haase zeptat, co vlastně chce. Realista by řekl, že když si koupíte šasi Dallary a pětinu vozu Ferrari a vše to smontujete dohromady, kandidát na titul z vás nebude... 

GettyImages-1208852388.jpg
Foto: Getty Images /  Rudy Carezzevoli

Doporučujeme

Články odjinud