FIA se v Austinu setkala s jezdci a probrala s nimi některé novinky ohledně bezpečnosti.
Podle Auto Motor und Sport už v Austinu testují Alonso a Kvjat malou kameru o hmotnosti jen 40 gramů a 12 mm velkém objektivu. Kamera má snímat velmi rychle (400 snímků za sekundu) hlavu jezdce, aby se zjistilo, co se s ní během nehody děje. To má pomoci vylepšit bezpečnost.
FIA také plánuje zavést ochranu hlavy jezdce a to patrně od roku 2017. Zatím není jasné, jak to bude vypadat, ale nemělo by jít o zcela uzavřený kokpit. Spíše se bude jednat o jakousi formu ochranného oblouku.
V Austinu byly také zveřejněny výsledky vyšetřování nehody Sainze. To, že se na jezdce sesype TecPro bariéra, by se už snad stát nemělo. Na druhou stranu bariéra zafungovala dobře. Sainz zpomalil ze 153 km/h na nulu během 4 metrů. Přetížení přitom bylo v jednotlivých částech 22, 25 a 41 G.
Foto: Getty Images / Lars Baron