Pomohou nová pravidla Ferrari?

Od letošního roku platí nová pravidla ohledně pneumatik. Podle některých názorů to může hrát do karet Ferrari.
 Pomohou nová pravidla Ferrari?

Franco Nugnes z Motorsport.com si myslí, že nová pravidla mohou pomoci Ferrari a nutno říct, že jeho úvaha má logiku.

Do konce loňského roku nominovalo Pirelli na každý závod dvě směsi pneumatik. Měkká pneumatika byla vybrána pro 15 závodů, střední pro 13, superměkká pro 6 a tvrdá pro 4.

Bylo zřejmé, že Ferrari sedí spíše měkčí pneumatiky, zatímco Mercedes byl hodně silný na střední směsi. Důvody jsou jednoduché. Mercedes dokázal generovat větší přítlak než jeho italský soupeř, takže zjednodušeně řečeno dokázal tvrdší pneumatiky dostat rychle do optimálního okna, zatímco na měkkých se spíše trápil. U Ferrari to bylo přesně obráceně.

Mercedes na svých několika málo slabinách jistě zapracuje. Ferrari by se mohlo zlepšit nejen v oblasti aerodynamiky ale také motoru a trakce v zadní části.

Přesto všechno lze očekávat, že vozy Scuderie budou k pneumatikám šetrnější a že pro ně budou lepší volbou měkčí směsi.

Od letošního roku vybírá Pirelli tři směsi, dvě sady pro závod a jednu pro třetí část kvalifikace. Deset sad si vybírá tým. Během závodu musí jezdec využít alespoň jednou ze dvou sad, kterou určilo Pirelli.

Ferrari tak bude mít možnost tvrdší ze sad nechat v garáži a pro závod sáhnout po měkčích pneumatikách.

Dobrým příkladem jsou úvodní tři závody. Pirelli nominovalo superměkkou, měkkou a střední směs. Pro závod pak měkkou a střední a pro třetí část kvalifikace superměkkou. Vozy Ferrari tak budou moci odstartovat na superměkké a následně přezouvat na měkké pneumatiky. Střední směs nemusí vůbec přijít ke slovu.

Foto: Getty Images / Lars Baron

Další článek: V Baku to bude místy pořádně úzké

11:46 | A testuje i Ferrari ve Fioranu... se starším vozem a normálními pneumatikami. Za volantem Sainz. V poslední době Ferrari testuje poměrně hodně. Oficiálně to vysvětleno nebylo (nebo o tom nevíme), ale může to souviset se spouštěním a potřebným laděním nového simulátoru.
11:19 | Dnes také pokračují testy 18palcových pneumatik v Imole. Za volantem mercedesu je Valtteri Bottas.
9:24 | V Barceloně začaly testy F3
20. dubna | Hamilton dokončil testy 18palcových pneumatik. Odjel 130 kol. Zítra testy v Imole pokračují.

GP Emilia Romagna 2021

Pátek 16. dubna 2021
1. trénink Bottas (1:16.564)
2. trénink Bottas (1:15:551)
Sobota 17. dubna 2021
3. trénink Verstappen (1:14.958)
Kvalifikace Hamilton (1:14.411)
Neděle 18. dubna 2021
Závod Verstappen