Celkem 6 Mexičanů závodilo ve formuli 1. Sergio Pérez z nich má na svém kontě nejvíce velkých cen.
Pérez vstoupil do formule 1 v roce 2011 se Sauberem. V roce 2013 přešel do McLarenu a letos je pilotem Force Indie. Na svém kontě má 65 velkých cen, 17 575 km a 3 439 kol.
Během své dosavadní kariéry vystoupal celkem 4x na stupně vítězů. V roce 2012 to bylo v památné Velké ceně Malajsie, kde bojoval s Alonsem o vítězství v mokrém závodě, ale nakonec se musel spojit s druhým místem.
Další pódium přidal v Kanadě (3. místo) a v Itálii (2. místo). Letos v Bahrajnu pak vybojoval své zatím poslední pódiové umístění, když dojel třetí.
Sergio Pérez ale není jediným zástupcem země opeřeného hada ve formuli 1. V roce 2013 vstoupil do královny motorsportu Esteban Gutiérrez, jehož statistiky s ohledem na současnou formu Sauberu nejsou tak působivé. Gutiérrez zatím bodoval jen jednou a to ve Velké ceně Japonska v loňském roce.
Kromě těchto dvou mladíků pamatuje formule 1 ještě další čtyři Mexičany.
Héctor Alonso Rebaque jezdil v letech 1977 až 1981 za Hesketh Racing, Team Rebaque a Brabham. Nejlepším jeho umístěním bylo několik čtvrtých míst v posledním roce kariéry.
Moisés Solana účinkoval v F1 v letech 1963 až 1968 v týmech Cooper, Lotus a Scuderia Centro Sud. Za tyto týmy ale odjel jen velké ceny USA a Mexika. Nejlepším umístěním bylo 10. místo. V roce 1969 zemřel při nehodě v McLarenu. Byl to mimochodem jediný pilot v historii, který do letošního roku odjel velkou cenu s číslem 13. Stalo se tak v Mexiku v roce 1963.
Největšími mexickými legendami jsou ale bratři Ricardo a Pedro Rodríguezovi.
Na jejich počest je pojmenován okruh v Mexico City, na němž se kdysi jezdily velké ceny formule 1. V poslední době se zvažuje návrat na tento rychlý okruh s obávanou poslední zatáčkou.
Pedro Rodríguez, Wikipedia, CC-BY-SA-2.0-de
Ricardo Rodríguez jezdil ve formuli 1 v letech 1961 a 1962 za Ferrari. Celkem ale odjel jen 6 závodů. Zemřel ve svých dvaceti letech při testování Lotusu 24 právě na zmíněném okruhu v poslední zatáčce peraltada. Okruh se tehdy jmenoval Autodromo de la Magdalena Mixhiuca.
Pedro Rodríguez působil ve formuli 1 v letech 1963 až 1971 v týmech Lotus, Ferrari, Cooper a BRM. Celkem odjel 54 velkých cen, dvakrát vyhrál (JAR 1967, Belgie 1970) a 7x vystoupal na stupně vítězů. Zemřel v roce 1971 na Norisringu.
Na závody si s sebou vozil vždy zajímavý „talisman“ – nahrávku mexické hymny. Ne že by mu snad přinášela štěstí, ale když v roce 1967 vyhrál svou první velkou cenu, pořadatelé byli natolik zaskočeni, že mexickou hymnu zkrátka neměli.