Malé týmy jsou bez peněz

Malé týmy jednají s Ecclestonem. Jsou totiž v dost těžké situaci. Problémem je nedostatek cash flow.
 Malé týmy jsou bez peněz

Pro malé týmy to není snadné. Chtějí snížit náklady a změnit přerozdělení příjmů. Když pak od těch větších slyší, že mají být efektivnější a utratit jen to, co mají a přijdou samy z dost ráznou dietou, která navíc postihne jen je, tak to velké týmy opět zamítnou (viz odkaz na článek níže).

Nyní se navíc Sauber, Force India a Lotus potýkají s nedostatkem volných finančních prostředků, jak píše Auto Motor und Sport.

„Měsíce listopad, prosinec a leden jsou pro tým formule 1 těmi nejhoršími,“ říká Gerard Lopez. „Je to doba, kdy musíte vynaložit 43 procent svého rozpočtu na konstrukci a výrobu vozu, ale nemáte žádné příjmy.“

Týmy prý musejí odsouvat i úhradu registračního poplatku pro FIA na co nejpozdější termín a totéž se děje s fakturami. Mnoho dodavatelů musí počkat, ale to se jim nelíbí a chtějí platby předem. V únoru je také první splátka za pohonné jednotky. 

První peníze od Ecclestoneho přitom dostanou týmy až v únoru, sponzoři prý posílají první peníze až někdy v dubnu nebo v květnu. Menší týmy tak na tom nejsou s volnými prostředky nyní vůbec dobře. Dost možná právě to stálo za zpožděním stavby nového vozu Force Indie.

Řešením mý být podle Motorsport-Total dřívější přísun z FOM. Poslední desátá splátka za rok 2013 má být přesunuta z březnu na únor a první za rok 2014 z dubnu na březen.

Pesimistické scénáře přesto říkají, že by v krajním případě mohlo v Melbourne startovat jen 12 vozů. To jsou ale spíše výhrůžky než že by k tomu mělo dojít. 

Malé týmy chtěly na sobě významně šetřit, Dennis jim to zatrhl

Malé týmy chtěly na sobě významně šetřit, Dennis jim to zatrhl

Foto: Sauber

Další článek: Vergne si s ferrari projel městský okruh v Adelaide

17:54 | Vandoorne jezdí ve FE, Gutiérrez nemá platnou licenci. Pokud by nastal problém u McLarenu, nastoupí za něj Paul di Resta.
17:21 | Podle určitých spekulací se výsledek vyšetřování Racing Pointu dozvíme až v pátek před tréninkem.
17:01 | Pirelli zrušilo testy nových pneumatik v prvních 30 minutách FP2. Po defektech chce dát týmům více času pracovat se současnými pneumatikami.
13:14 | Po debutu v DTM se Robert Kubica vrací za volant vozu F1. V pátek ho čeká další první trénink s Alfou Romeo.

GP 70. výročí F1

Pátek 7. srpna 2020
1. trénink 12.00–13.30
2. trénink 16.00–17.30
Sobota 8. srpna 2020
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 9. srpna 2020
Závod 15.10